تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 10388
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تأکید بر اهمیت افزایش تاب‌آوری شهر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی گفت: مدیریت بحران شهرداری در چند سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته و عملکرد آن در مدت‌زمان آغاز به کارش قابل‌تحسین است.
عملکرد شهرداری قم در مدیریت بحران قابل‌تحسین است/تلاش شهرداری برای افزایش تاب‌آوری شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن اروجی در حاشیه برگزاری رزمایش – مانور دورمیزی مواد خطرناک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت افزایش تاب‌آوری شهر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی اظهار داشت: تاب‌آوری به‌عنوان یکی از بحث‌های جدید در حوزه مدیریت بحران امروزه موردتوجه بوده و دارای ۱۰ آیتم و بخش است.
وی سیاست شهر را بر افزایش توان و مقاومت در بافت‌های فرسوده دانست و افزود: برای افزایش توان و تاب‌آوری شهر به‌خصوص در بافت فرسوده، دو برنامه آموزش شهروندان و افزایش توان ارگان‌های امدادی و خدماتی در دستور کار استان قرار دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم  تصریح کرد: برگزاری مانورها با هدف شناسایی پتانسیل‌های خطر در شهر و هماهنگی بین ارگان‌ها برگزار می‌شود تا نیازها و کمبودهای دستگاه‌ها شناسایی و اقدام به تأمین آن‌ها کرده و آمادگی لازم برای مقابله با بحران در شهر فراهم شود.
وی آمادگی دستگاه‌های امدادی را خوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های امدادی آمادگی خوبی برای مقابله با حوادثی مانند سیل و زلزله را دارند اما ابعاد حادثه را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و بر همین اساس نیاز به هماهنگی بیشتری بین ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف داریم.
اروجی در پایان اقدامات شهرداری را در خصوص افزایش تاب‌آوری شهر قابل‌توجه خواند و خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری در چند سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته ولی کارهای انجام‌نشده زیادی مانده اما عملکرد آن در مدت‌زمان آغاز به کارش قابل‌تحسین است.
  https://qomefori.ir/vdcjotev.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما