تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 10382
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ستاد راهبری ورزش متشکل از نخبگان ورزشی کشور است، گفت: حوزه باید نقش فرهنگی خود در جامعه ورزش کشور را ایفا کند.
حوزه باید نقش فرهنگی خود در جامعه ورزش کشور را ایفا کند/ستاد راهبری ورزش متشکل از نخبگان ورزشی کشور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری   حجت‌الاسلام مهدی پناهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ورزش حوزه‌های علمیه و اقدامات صورت‌گرفته دراین‌خصوص، اظهار داشت: در حوزه علمیه با همکاری جمعی از دوستانی که ورزشی هستند جلسات زیادی تحت عنوان هیئت اندیشه‌ورزی حوزه برگزار شد.
وی ادامه داد: در مدت کمتر از دو سال گذشته بیش از 40 جلسه اندیشه‌ورزی برگزار شده و نتیجه جلسات این شد که ما در حوزه علمیه نیازمند یک سند بالادستی ورزش هستیم، لذا سند ورزش حوزه علمیه تدوین شد.
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت:  فعالیت‌هایی که در حوزه ورزش در حوزه‌های علمیه قرار بود شکل بگیرد نیازمند اساسنامه فعالیت‌های ورزشی داشت که این اساسنامه نوشته شد. تشکیلاتی که باید در درون حوزه راه‌اندازی می‌شد تا طلاب بتوانند ورزش را مدیریت کنند هیئت‌های ورزشی بود.
راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی حوزه در 10 رشته
وی اضافه کرد: در همین راستا هیئت‌های ورزشی حوزه در 10 رشته راه‌اندازی شد که به‌صورت تخصصی در رشته‌های دوگانه در حال فعالیت و ارائه خدمت به طلاب ورزشکار هستند.
پناهی عنوان کرد: رویدادهایی که باید در حوزه علمیه برگزار می‌شد برای ما مهم و حائز اهمیت بود؛ اما سال گذشته به دلیل کرونا فعالیت‌های ورزشی عمدتاً در قم خلاصه می‌شد و جشنواره‌ها و فعالیت‌ها ملی را شروع نکردیم.
برگزاری جشنواره ورزشی طلاب قم با حضور 2500 طلبه در 16 رشته
وی ادامه داد: سال گذشته جشنواره ورزشی طلاب قم با حضور 2 هزار و 500 طلبه در 16 رشته برگزار و در نهایت هم در مراسم اختتامیه به 250 نفر از برگزیدگان این جشنواره هدایایی تقدیم شد.
مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ما به دلیل اینکه دوست داشتیم در ساختار ورزش کشور  به دو جهت نقش داشته باشیم، ابتدا بتوانیم از ظرفیت‌های ملی جهت پیشبرد اهداف ورزشی حوزه استفاده کنیم و دوم اینکه حوزه بتواند نقش فرهنگی خود را در جامعه ورزش کشور ایفا کند و باتوجه‌به اینکه سیاست کلی حوزه علمیه حرکت در راستای ورزش همگانی بود توسعه ورزش همگانی در حوزه‌های علمیه مورد تأکید بود به همین دلیل انجمن ورزشی طلاب ذیل فدراسیون ورزش‌های همگانی سال گذشته تشکیل شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر به همت انجمن ورزشی طلاب، جشنواره ورزشی طلاب استان‌های کشور در 20 استان آغاز شده است و سایر استان‌ها هم در حال اضافه‌شدن هستند البته در برخی استان‌ها اختتامیه هم برگزار شده است.
جشنواره ملی طلاب در دهه فجر برگزار می‌شود
پناهی افزود: بنا داریم در دهه فجر جشنواره ملی طلاب را برگزار کنیم به‌طوری‌که تمام استان‌ها در این موضوع نقش داشته باشند.
وی تأکید کرد: از سویی دیگر انجمن ورزشی طلاب یک بازوی فرهنگی برای سایر هیئت‌ها و انجمن‌های  فدراسیون‌های ورزش‌های همگانی کشور هستند و در واقع این ظرفیتی است که در اختیار ورزش کشور است.
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه افزود: اگر بتوانیم در بحث انجمن ورزشی طلاب تجربه موفقی داشته باشیم تلاش داریم این تشکیلات تقویت شود تا این انجمن ورزشی زیرمجموعه خود وزارت ورزش نقش ایفا کند.
ستاد راهبری ورزش متشکل از نخبگان ورزشی کشور هستند
وی در ادامه افزود: یک مجموعه‌ای که در حوزه علمیه راه‌اندازی شد و هدف آن حل مشکلات کلان ورزش کشور بود ستاد راهبری ورزش هست که در این ستاد جمع قابل‌توجهی از نخبگان ورزشی کشور که صاحب ایده و فکر هستند حضور دارند.
پناهی ابراز داشت: در این ستاد راهبری به دنبال این هستیم که بتوانیم طرح، ایده و برنامه‌های متنوعی را آماده کنیم برای حل مشکلات کلان ورزش کشور و حتی نیم‌نگاهی هم به مشکلات کلان ورزش در حوزه‌های علمیه سطح کشور در ستاد راهبری ورزش داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اخیر دو فعالیت صورت‌گرفته که یکی از خروجی‌های ستاد راهبری ورزش است؛ اولی نقد بر ورزش سند تحول دولت بود که این بسته نقد به دولت هم تحویل داده شد و کار دوم که امسال حوزه علمیه برای اولین‌بار انجام داد پیشنهاد احکام ورزش برنامه هفتم توسعه بود که 14 حکم طی یک بسته 150 صفحه آماده شد.
ضعف در قوانین از عمده مشکلات ورزش کشور است
مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه گفت: پیشنهاد احکام ورزش برنامه هفتم توسعه با نگاه برنامه‌های شش‌گانه توسعه‌ای قبلی که در کشور داشتیم این اتفاق مبارک در حوزه رقم خورد و احکام خوبی در حوزه آماده شد. احکام خلاصه شد و احکام 14گانه در سه حکم و چند ماده در سه محور حکم برنامه‌ای، بودجه‌ای و زیرساخت است.
وی ادامه داد: این احکام می‌تواند گره‌گشای مشکلات ورزش کشور باشد. ما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم از عمده دلایلی که امروز به ورزش ما آسیب میزند گاهی ضعف در قوانین است وگاهی ضعف در اجرا. لذا در برنامه هفتم توسعه تلاش کردیم بسته ای آماده شود که این دو ضعف پوشش داده شود.
  https://qomefori.ir/vdcdxs0f.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما