تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : 7930
تورهای گردشگری نجوم به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی گنبد سبز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان قم، در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری تورهای گردشگری نجوم با عنوان «نگاه به آسمان» برای گروه‌های مختلف سنی کرده است.

برگزاری کارگاه‌های وسعت کیهان، نشانه‌های آفرینش، نجوم در قرآن، رصد ماه و ستارگان، قبله و جهت‌یابی و آشنایی با کهکشان از برنامه‌های تور گردشگری نجوم در مجموعه فرهنگی تاریخی گنبد سبز است.

رصد ماه و ستارگان، برگزاری کارگاه‌های آموزش مفاهیم نجوم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) و انجام رصد ماه شوال در شب‌پایانی ماه مبارک رمضان از ویژه‌برنامه‌های تور گردشگری نجوم است.

زمان برگزاری تورهای گردشگری نجوم در شب‌های ماه مبارک رمضان و ثبت‌نام برای شرکت در آن از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری است.

گفتنی است واژه گردشگری نجوم بیش از یک دهه است که وارد ادبیات گردشگری در سطح جهان شده است و کویر قم دارای ظرفیت خوبی برای رصد آسمان شب و توسعه گردشگری نجوم است.

گردشگری نجوم ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تورهای گردشگری نجوم دوستداران آسمان شب را به خود جذب کرده است.

انتهای پیام/ ***ع

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.en0k49now5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما