تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 7262
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بر آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای تسریع در صدور فرآیند پروانه و تهیه نقشه در اراضی 560 هکتاری پردیسان در قالب نهضت ملی مسکن تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مجید متین‌فر در جلسه شورای تأمین مسکن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به اجرای طرح نهضت تولید مسکن قم اظهار داشت: شهرداری قم در تهیه نقشه و فرآیندهای اجرایی طرح نهضت ملی مسکن آمادگی لازم را دارد.
وی آمار بالای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر قم را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: به همین دلیل سرعت بخشیدن در صدور مجوز و پروانه و همچنین تهیه نقشه در اولویت مجموعه مدیریت شهری قم قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با انتقاد از برخی کاستی‌های مسکن مهر، یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن لازم است تا پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و… به‌صورت کامل دیده شود.
ثبت‌نام ۱۲۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در قم
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌وشهرسازی قم نیز در این جلسه، از آغاز عملیات عمرانی طرح نهضت ملی مسکن از آذرماه سال آینده بعد از پایان فرآیند پالایش و قرعه‌کشی متقاضیان سخن به میان آورد.
داوود طلوعی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: پس از پایان پالایش افراد متقاضی که حدود ۶ تا ۷ ماه زمان خواهد برد، عملیات اجرایی و عمرانی این طرح از آذرماه سال آینده به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.
داوود طلوعی با اشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم، اضافه کرد: به‌صورت متوسط طرح مسکن ملی در قم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: تأمین زمین دولتی تاکنون فقط برای ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن فراهم‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان ظرفیت احداث ۳۵ هزار مسکن را دارد.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی بابیان اینکه قیمت ساخت هر متر زمین در این طرح ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح کشور در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: ازآنجایی‌که قم یک کلانشهر محسوب می‌شود با افزایش ۵ درصدی، ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان قیمت ساخت برای هر متر زمین در طرح نهضت ملی مسکن در این استان در نظر گرفته‌شده که با قیمت تمام‌شده آن متفاوت است.
وی بیان داشت: در قالب این طرح اگر متقاضیان در بازده زمانی ۱۵ روز واریزی به‌حساب معرفی‌شده نداشته باشند به معنای انصراف از طرح شناخته خواهد شد.***/ش

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.qayct1arrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما