تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : 6967
سازمان پارک‌ها و فضای سبز در با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اقدام به عرضه دستاوردها و تحولات زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی شهر قم کرده است.
نمایش تحولات زیرساخت‌های تفریحی قم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، امروزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کلان شهرها به وجود می آورد. رقابت در مسیر توسعه پایدار گردشگری شهری با توجه به ارائه نیازهای گردشگران، در کنار تقویت مشارکت بخش خصوصی و شهروندان در رفع این نیازها، باید مورد اهمیت و برنامه‌ریزی مدیریت اجرایی گردشگری شهری قرار گیرد.

 از جمله این عناصر، زیرساخت‌ها هستند که از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردارند. آنچه که در توسعه زیرساخت ها قابل توجه است. تسهیلات و تجهیزات گردشگری عامل جذب گردشگر به شهر نیست اما به عنوان یکی از زیرساخت های مهم گردشگری مطرح می‌شود و نقش مهمی در افزایش ماندگاری و رضایت گردشگران دارد. امروزه این زیرساخت ها نقش ممتازی در گردشگری دنیا ایفا می کند. مهمترین این تسهیلات، مراکز اقامتی- پذیرایی، حمل و نقل و وسایل ارتباطی، تبلیغات و فرهنگ هستند که به همراه جاذبه ها می توانند باعث رونق گردشگری منطقه شوند.

در شهر قم این ظرفیت به جهت وجود مکان‌های مذهبی و معنوی از جمله بارگاه کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان، حوزه‌های علمیه و مووسسات علمی و حوزوی به عنوان یک جلوه جذب گردشگری زیارتی وجود دارد و با تکیه بر تقویت زیرساخت‌ها باید ماندگاری این گردشگران را افزایش داد.

در همین راستا طی سال‌های اخیر شهرداری با توجه به اهمیت توسعه گردشگری و ایجاد اماکن تفریحی برای افزایش ماندگاری زائرین و گردشگران، اقدام به احداث مراکز فرهنگی و گردشگری و توسعه فضاهای تفریحی در سطح شهر کرده است. سورتمه بوستان علوی، تله‌سیژ، شهربازی غدیر، پارک آبی و… از جمله امکانات خاص تفریحی و گردشگری است که طی این سال‌ها در قم راه‌اندازی شده و قم را به جمع معدود شهرهای دارای تفریحات خاص گردشگری کشور افزوده است.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران چندروزی است که افتتاح شده و به‌منظور معرفی ظرفیت‌های شهر و جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری شهر قم، شهرداری قم نیز در این نمایشگاه تصمیم به حضور گرفته است.

در این غرفه، شهرداری قم اقدامات مختلف شامل احداث هتل، احداث شهربازی‌ها، مراکز تفریحی، رستوران و اماکن مختلف مانند تله سیژ و سورتمه ریلی بوستان علوی و اقدامات در بوستان غدیر، در کنار مجموعه اقدامات سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر نظیر ایجاد فضای مناسب معماری در هسته مرکزی شهر و اقدامات سازمان زیباسازی شامل توسعه المان‌های شهری و نورپردازی در معرض دید مخاطبان قرارگرفته است.

همچنین با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این نمایشگاه برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی‌شده که ازجمله آن می‌توان به حضور اعضاء ورزش پهلوانی، گروه پرده‌خوانی، گروه سرود با محتوای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری اشاره کرد.

اکران تیزرها و فیلم‌های کوتاه معرفی شهر قم، پروژه‌های مدیریت شهری، تورهای متنوع قم گردی، برگزاری جلسات مشترک با شهرداری‌های کلان‌شهر ایران و دعوت از مدیران شهری و استانی ازجمله دیگر برنامه‌های شهرداری در این نمایشگاه است.

شایان‌ذکر است نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز شنبه ۹ بهمن لغایت سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا۱۵ در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار می‌گردد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.memfuqehasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما