تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : 6965
لایحه اخذ مجوز اجرای صورت‌جلسه مورخ هفتم بهمن‌ماه 1399 با موضوع احداث مرکز فرهنگی و کتابخانه توسط دفتر آیت‌الله سیستانی در بلوار پیامبر اعظم (ص) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.
در بیست و ششمین جلسه شورای شهر قم چه گذشت؟/ از همراهی برای احداث کتابخانه در بلوار پیامبر اعظم (ص) تا حمایت از نوسازی ناوگان تاکسیرانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای شورا، شهردار و برخی مدیران شهری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این دهه با وقایعی مانند بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید، اعلام تشکیل دولت موقت، بیعت نیروی هوایی با امام، شکست حکومت‌نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی همراه است.

در این جلسه دکتر سید علی بیگدلی به‌عنوان مشاور افتخاری برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شورای شهر قم منصوب شد.

لایحه اخذ مجوز افزایش اجاره بهاء سالن همایش شهرداری قم نخستین دستور جلسه شورا در جلسه بیست و ششم بود.

حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته و ارزیابی قیمت سالن‌های همایش هم‌سطح سالن شهرداری در قم قیمت سالن بدون خدمات جانبی ۱۴ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده، گفت: اگر برگزارکننده درخواست امکانات دیگر همچون نورپردازی، صوت و نیروی خدماتی داشته باشد درخواست شده تا مبلغ نهایتاً ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب شود.

وی همچنین از درخواست مطرح‌شده برای تخفیف یا رایگان شدن هزینه سالن برای مؤسسات فرهنگی، بسیج و برخی نهادهای مردمی یادکرد و گفت: با درخواست شهرداری و موافقت شورای اسلامی شهر می‌توان به نهادهای این‌چنینی سالن را با تخفیف یا به‌صورت رایگان ارائه کرد.

محسن محرری، سخنگوی شورای شهر نیز دراین‌باره گفت: تعدیل و تخفیف نیازمند ارائه لایحه به شوراست که عملاً فرآیند تصویب آن طولانی است. می‌توان سقفی برای تخفیف در اختیار شهردار قرار بگیرد که دیگر نیاز به ارسال لایحه نباشد.

این لایحه با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

بررسی لایحه اخذ مجوز افتتاح حساب سپرده وکالتی نزد بانک شهر دومین دستور جلسه شورای شهر بود.

صابری درباره این لایحه گفت: شهرداری در نظر دارد فرآیند تهیه کالاهای موردنیاز خود را از طریق بورس ایران دنبال کند تا کالاهای موردنیاز ازجمله قیر را باقیمت نازل‌تر و بدون واسطه تهیه کند که این امر نیازمند افتتاح حساب سپرده وکالتی نزد بانک شهر است.

اعضا پس از بحث و تبادل‌نظر این لایحه را تصویب کردند.

اخذ مجوز محاسبه عوارض پروانه ساختمانی هتل مدینه النبی با تعرفه اقامتی، اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم و آقای خوش‌گفتار و لایحه اخذ مجوز انتقال عرصه در مسیر پلاک ثبتی ۶۹۶۳ از طریق انعقاد بیع نامه از دیگر موضوعات این جلسه بود که پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

لایحه اخذ مجوز اجرای صورت‌جلسه مورخ هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با موضوع احداث مرکز فرهنگی و کتابخانه توسط دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در بلوار پیامبر اعظم (ص) موضوع دیگری بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت و تصویب شد.

مهندس اسلامی در توضیح این صورت‌جلسه گفت: این موضوع دو بار در جلسه شورا مطرح‌شده و دارای مصوبه است. سال ۹۵ و سال ۹۹ و صورت‌جلسه‌ای بین ارکان دولت و مدیریت شهری به امضا رسید که منتهی شد به اینکه شهرداری زمینی را با کاربری فرهنگی به‌عنوان احداث مرکز فرهنگی و کتابخانه در اختیار دولت قرار دهد و در ازای آن ۳۲ هزار متر زمین در پردیسان با کاربری فرهنگی به تملیک شهرداری دربیاید.

وی ادامه داد: این صورت‌جلسه به تصویب سازمان زمین شهری رسیده و به‌صورت رسمی به استانداری قم ابلاغ‌شده است. همچنین موافقت شده که در صورت نیاز شهرداری بتواند زمین پردیسان را تغییر کاربری دهد و در صورت‌جلسه نیز قیدشده زمین بلوار پیامبر اعظم (ص) فقط به دلیل احداث کتابخانه و انجام کارهای فرهنگی واگذارشده است.

آخرین دستور جلسه شورای شهر در ایستگاه بیست و ششم، بررسی اخذ مجوز اعطای زمین معادل حداکثر مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به سازمان تاکسیرانی قم بابت فروش و سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌های استان برای ارائه تسهیلات حمایتی به رانندگان تاکسی و امهال پنج‌ساله برای بازگشت معادل فوق به شهرداری بود که مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفت.

دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری درباره این لایحه گفت: قرار است زمینی به سازمان نظارت بر تاکسیرانی تحویل و پس از طی روند قانونی این زمین تبدیل به وجه نقد شده و در بانک سپرده‌گذاری شود. در ادامه وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین به رانندگان تاکسی اختصاص می‌یابد که با فروش تاکسی فعلی و آورده بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بتوانند نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

وی افزود:  طبق این طرح می‌توان سالانه نسبت به نوسازی حدود ۵۰۰ تاکسی اقدام کرد.

مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ضمن تقدیر از تدوین چنین طرحی، اجرای آن را در موردحمایت از مؤسسات فرهنگی با اعطای تسهیلات با کارمزد دو تا چهار درصد نیز عملیاتی دانست و از شهردار قم خواست دراین‌باره تصمیمی اتخاذ شود.

دکتر اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیریت شهری در حمایت از  تاکسی‌داران گفت: به نظر می‌رسد قید اینکه این زمین با رعایت تشریفات قانونی و مزایده به فروش برسد در لایحه ضرورت دارد.

محرری دیگر عضو شورا درباره این لایحه گفت: کار ارزشمندی است ولی به نظر می‌رسد باید زمان‌بندی‌ها مقداری دقیق‌تر اعلام شود.

ماشاالله سعادتمند، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با تأکید بر اینکه اعطای تسهیلات به تاکسی‌داران کار ارزشمندی است، گفت: قطعاً این مبلغ همه تاکسی‌ها را در برنمی‌گیرد و موضوع این است که باید ضوابطی برای اعطای تسهیلات در نظر گرفته شود و این تسهیلات به کسی داده شود که استحقاق آن را داشته باشد و رانتی ایجاد نشود.

این لایحه نیز به تصویب شورای شهر قم رسید.

در پایان جلسه دکتر سقائیان‌نژاد، شهردار قم از افتتاح ۱۰۰ پروژه شهری از جمله ۱۰ پروژه کلان عمرانی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در سطح شهر خبر داد و از اعضای شورای شهر برای حضور در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها دعوت کرد.***/ع

 

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.-n-t23nwmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما