تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 6577
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به آمادگی متروی قم برای تست گرم گفت: تامین اعتبارات مترو از سوی دولت موجب بهره‌مندی مردم قم از مترو خواهد شد.
متروی قم به اعتبارات دولتی نیاز دارد/ لزوم مشارکت در تامین واگن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری منصور درویشی در جلسه بررسی وضعیت متروی قم که با حضور وزیر کشور در شهرداری قم برگزار شد با اشاره به مختصات خط A متروی قم اظهار داشت: این خط مترو از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران، به طور ۱۴.۸ کیلومتر، ۱۴ ایستگاه را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در سالهای اخیر برای به ثمر رسیدن فاز یک این خط مترو شده افزود: در صورت تامین سه رام قطار، شهر قم به مجموعه کلانشهرهای ریلی کشور الحاق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به ریل‌گذاری کل مسیر اضافه کرد: ایستگاه مطهری بالای ۹۰ درصد و ایستگاه بلوار کشاورز ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مجموع متروی قم آماده تست گرم است.
وی با اشاره به مشکلات تامین ناوگان برای تست گرم متروی قم گفت: در سالهای گذشته تلاش‌هایی برای تامین واگن برای مترو صورت گرفته که به ثمر رسیدن آن به توجه دولت نیاز دارد.
درویشی همچنین به تامین برق برای ۶ کیلومتر متروی قم و اجرای سیستم اطفای حریق، مخابرات و… اشاره کرد و افزود: آسانسور و پله برقی دو ایستگاه با ظرفیت تولید داخل تامین شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: سیاست سازمان قطار شهری قم استفاده از ظرفیت داخلی در اجرای پروژه مترو بوده و به عنوان مثال سوزن‌های کراس‌آور که در متروهای کشور از اروپا وارد میشد، در متروی قم بومی‌سازی شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تعدیل قرارداد مترو تا پایان سال ۱۳۹۹ گفت: برای ادامه تعدیل قرارداد از طریق سازمان فنی کشور اقدام کرده‌ایم.****

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.u93rak9nupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما