تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 6400
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از حمایت شهرداری از سمن‌های مردم‌نهاد در ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک در شهر خبر داد و گفت: وظیفه ما در مجموعه شهرداری ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه حمل‌ونقل پاک بوده و امیدواریم شهروندان در این زمینه شهرداری را یاری کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مسعود طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به اجرای ویژه‌برنامه‌هایی از ۲۶ آذر روز ملی حمل‌ونقل لغایت ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها باهدف تغییر رفتارهای ترافیکی شهروندان و حرکت به سمت استفاده بیشتر از حمل‌ونقل و پاک و ایمن پیش‌بینی‌شده است.
وی وظیفه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه حمل‌ونقل پاک و ایمن در شهر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم فرصت و شرایط استفاده از سیستم‌های گوناگون سفرهای درون‌شهری در قم فراهم کنیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با دعوت از گروه‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد برای ترویج حمل‌ونقل پاک و به‌ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم تصریح کرد: شهرداری حمایت ویژه‌ای را از این گروه‌ها برای تشویق شهروندان در استفاده از حمل‌ونقل پاک خواهد داشت.
وی مدت اجرای ویژه‌برنامه‌ها را چهار هفته اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در مدت این چهار هفته ارتباط خوبی با شهروندان داشته و بتوانیم تأثیرات استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقلی پاک و ایمن بر سلامتی را در بین مردم معرفی و این رفتار را نهادینه کنیم.
طبیبی داشتن هوای پاک و شهروندان سالم را درگرو کاهش استفاده از خودرو شخصی در سفرهای درون‌شهری دانست و تأکید کرد: باید با تبلیغات و آگاهی دادن به شهروندان مروج این حرکت در شهر بوده و درنهایت شاهد تغییر رویکرد شهر از خودرو محوری به سمت انسان‌محوری باشیم.***/ن

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.gb0urhbagiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما