تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 5435
به مناسبت هفته دفاع مقدس، ویژه‌برنامه کوچه شهید، نمایشگاه تخصصی کتاب، تور دفاع مقدس، آیین «روضه شهید، خانه شهید» و نمایشگاه عکس به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.
برنامه‌های شهرداری قم به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ از ویژه‌برنامه کوچه شهید و تور دفاع مقدس تا نمایشگاه تخصصی کتاب و آیین «روضه شهید، خانه شهید»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری

تاریخ غرورآفرین دفاع مقدس مملو از تصاویر عزت، خودباوری و رشادت است که رزمندگان اسلام در نبردهای جانانه هشت سال جنگ تحمیلی از خود به یادگار گذاشتند. صحنه‌هایی از رشادت و دلاوری که هرگز نباید اجازه داده شود در سطح جامعه و به‌ویژه نسل جدید کمرنگ شود.
به اعتقاد کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برای تقویت و افزایش روحیه انقلابی مردم و به‌ویژه نسل‌های بعد از جنگ هشت‌ساله، لازم است که به‌صورت منسجم، هوشمندانه و همه‌جانبه و با بهره‌گیری از تمام ابزارها و تکنولوژی‌ها و قالب‌های مختلف هنری در گسترش فرهنگ دفاع مقدس تلاش کرد و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان کشور انتقال داد، چراکه دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما محسوب می‌شود.
به مناسب همین ایام مبارک، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز برنامه‌هایی همزمان با هفته دفاع مقدس پیش‌بینی کرده که بخشی از آن‌ها به‌این‌ترتیب است.
انجام ویژه‌برنامه کوچه شهید به مناسبت هفته دفاع مقدس
ویژه‌برنامه کوچه شهید شامل برنامه‌های فرهنگی متنوع روایت گویی سیره شهدا، خاطره گویی خانواده شهدای محله، اجرای سرودهای دفاع مقدس و برگزاری مسابقات فرهنگی طی هفته دفاع مقدس در محلات مختلف شهر برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه کوچه شهید از سری برنامه‌های محراب شهر سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جوار مساجد و خانواده‌های شهدای گران‌قدر ساکن محلات هدف شهر مقدس قم اجرا خواهد شد.


ویژه‌برنامه روضه شهید، خانه شهید
آیین «روضه شهید، خانه شهید» نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس به اجرا در خواهد آمد. هدف اصلی این طرح‌ها تعظیم شعائر حسینی(ع) و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که به دلیل شرایط خاص کرونایی و محدودیت برپایی مجالس و محافل سوگواری در فضاهای سربسته در جوار منازل شهدا و در فضاهای باز و غیرمسقف به اجرا در می‌آید.
برگزاری برنامه‌های یادواره شهدا در بوستان‌های شهری و همچنین برپایی نمایشگاه عکس نوشت وصیت‌نامه شهدای لشگر ۱۷ امام علی ابن ابیطالب (ع) با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ نماز با عنوان قنوت وصال نیز به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این ایام ترتیب یافته است.
نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس
نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس با عنوان «عطر لاله‌های حسینی» نی در این ایام از ۳۰ شهریورماه جاری تا ۱۰ مهرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
کتاب‌های این نمایشگاه با محوریت ایثار و شهادت انتخاب‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به آدرس اینترنتی www.nmkd.ir مراجعه کنند. عرضه آثاری با موضوع شهدا، دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب خاطرات، زندگی‌نامه، کودک و نوجوان و مستند با تخفیف ویژه از برنامه‌های این نمایشگاه است.
مشاوره کتاب برای اقشار مختلف با توجه به سن، جنس، سطح مطالعه و علاقه‌مندی‌های شخصی فرد، از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب عطر لاله‌های حسینی است.
حفظ یاد و خاطره و همچنین زنده نگه‌داشتن سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر دلایل برگزاری این نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس است که برای جامعه امروزی بسیار ضروری و حیاتی است.


برپایی تور دفاع مقدس و نمایشگاه عکس در گنبد سبز
برپایی تور دفاع مقدس برای فعالان سراهای محله شهر نیز یکی از برنامه‌های فرهنگی است که به همت سازمان فرهنگی ورزشی هنری شهرداری قم طی این ایام برگزار می‌شود. در قالب این برنامه رشادت‌ها، ازجان‌گذشتگی‌ها و حال و هوای معنوی هشت سال جنگ تحمیلی توسط روایان و رزمندگان دفاع مقدس به شهروندان تشریح می‌شود.
برپایی نمایشگاه عکس در محوطه پیاده راه مجموعه تاریخی گنبد سبز نیز یکی دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته دفاع مقدس است که در کنار به تصویر کشیدن ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به زبان گویای هنر، در معرفی این مجموعه تاریخی و کهن شهر قم نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.pawct1a5wbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما