تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 5117
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم از برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی شهرداری برای استفاده بیشتر از ظرفیت گروه‌های اندیشه‌ورز و تقویت نقش این گروه‌ها در انجام پروژه‌های شهری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری همایون یزدان‌پناه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ریشهای که در سال‌های اخیر در شهرداری قم انجام‌شده است، راهاندازی گروه‌های اندیشه‎ورز بود گفت: چارچوب این کار در شورای معاونان شهرداری تصویب شد و روند اجرایی آن نیز تعیین و در مسیر عملیاتی قرار گرفت.

وی هدف اصلی این اقدام را استفاده از ظرفیت نخبگان داخل و بیرون شهرداری برای رفع مشکلات دانست و ادامه داد: ابتدا در این زمینه مسائل شهرداری در حوزه‌های مختلف احصا شد که درنهایت با جمع‌بندی یک‌صد مسئله و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم قدم بعد در این فرآیند را تعیین اهمیت و اولویتبندی موضوعات و انجام آن اعلام کرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام‌شده، بهترین روشی که در دنیا در این موضوع تجربه شده، این است که مسائل را به نخبگان، جوانان، استارتاپ‌ها و … عرضه می‌کنند و نام آن را رویداد می‌گذارند.

یزدان‌پناه در توضیح فرآیند اجرایی این کار گفت: سال گذشته این اقدام را در یکی از معاونت‌ها انجام و به برگزاری یک رویداد چندروزه منتهی شد که با توجه به برگزاری نخستین دوره با استقبال مناسبی در مجموعه روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: هرچند با نگاهی علمی در این رویدادها به حل تمام مسائل شهری نخواهیم رسید، اما یکی از مهمترین الزامات آن تکرار شدن و استمرار این رویدادهاست تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه این کار را جزئی از برنامه‌های شهرداری دانست و ادامه داد: مشابه رویدادهای فناورانه سال گذشته شهرداری قم که در حوزه معاونت خدمات شهری اجرا شد را برای دیگر حوزه‌ها و بخش‌های شهرداری قم برنامه‌ریزی‌شده است تا با استمرار و استفاده از نگاه‌های مختلف شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات شهرداری باشیم.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.ydtiw6dyegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما