تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 4569
معاون میراث فرهنگی قم گفت: گذر سفیدآب جزو آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی است و این اثر تاریخی به‌هیچ‌وجه تخریب نخواهد شد.
گذر تاریخی سفیدآب قم تخریب نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  عمار کاووسی با بیان اینکه گذر سفیدآب در سال ۱۳۸۸ به شماره ۲۸۸۰۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این گذر علاوه بر ثبت ملی در محدوده بافت تاریخی نیز قرار دارد و تابع ضوابط اختصاصی بافت تاریخی نیز می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ ضوابط اختصاصی و احیاء محدوده بافت تاریخی شهر قم ادامه داد: ضوابط بافت تاریخی از سوی محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار قم ابلاغ‌شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی قم به‌عنوان تکلیف قانونی، موظف به اجرای آن هستند.

معاون میراث فرهنگی قم گفت: محدوده بافت تاریخی – فرهنگی شهر قم حدود ۳۱۵ هکتار وسعت دارد که در سال ۱۳۹۴ در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز به تصویب رسیده است و احداث خیابان شهیدان برقعی و گذر تاریخی سفیدآب در محدوده بافت تاریخی قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هرگونه ساخت‌وساز و صدور پروانه در محدوده بافت تاریخی نیاز به استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را دارد، تصریح کرد: از شهرداری قم انتظار می‌رود با توجه به تغییرات طرح خیابان شهیدان برقعی، ضوابط ابلاغی بافت تاریخی – فرهنگی قم را رعایت کند.

کاووسی تصریح کرد: با توجه به ضوابط ابلاغی، هرگونه دخل و تصرف در محدوده بافت‌تاریخی، بدون هماهنگی و ارائه طرح به این اداره کل، تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.**

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.vdjiw6dt1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما