تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : 3120
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، رضا رحیمی با اشاره به اینکه اخیرا گزارشاتی در خصوص فروش اراضی زراعی در حریم شهر و محدوده بوستان جوان صورت پذیرفته، اظهار داشت: در حالی که این زمین‌ها در داخل محدوده شهر نبوده و زمین فاقد کاربری یا با کاربری کشاورزی هستند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم افزود: از طرفی این اراضی به صورت مشاعی بوده و امکان تفکیک آن به استناد قانون منع تفکیک اراضی زراعی وجود ندارد.

رحیمی اظهار داشت: اینگونه اراضی به اسم اراضی با کاربری مسکونی و یا گردشگری و با این وعده که در آینده به محدوده شهر اضافه خواهد شد به مردم فروخته می‌شود و نسبت به تنظیم اسنادی به صورت مشاعی اقدام می‌کنند.

وی افزود: برابر ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جرم تلقی شده و همچنین مطابق ماده ۶ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن، هرگونه نقل و انتقال اعم از رسمی و عادی، تفکیک، افراز و صدور سند و تغییر کاربری در مورد زمین‌های موضوع این قانون ممنوع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: افراد حقیقی یا حقوقی که اقدام به تفکیک و یا فروش املاک و اراضی حریم شهر یا فاقد کاربری مسکونی کنند، با اعلام اقدام غیرقانونی از طریق مراجع قضایی پیگیری تا بر اساس قوانین و مقررات با آنان برخورد شود.

رحیمی با اشاره به نصب تابلو و بنر در محدوده اراضی کشاورزی و همچنین اراضی داخل محدوده از جمله اراضی جاده اراک مبنی بر ضرورت آگاه سازی شهروندان، از عموم مردم خواست ضمن دقت کافی در زمان انجام نقل و انتقالات و خرید زمین با هدف ساخت مسکن در داخل محدوده و حریم شهر، در صورت لزوم موضوع را از شهرداری منطقه دو استعلام تا در زمان درخواست پروانه دچار مشکلات حقوقی نشوند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.inxt23nzvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما