تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 2986
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد به مناسبت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل، پیامی به شرح زیر صادر کرد.

همواره در طول تمام ادوار تاریخ دو نیاز عمده حمل و نقل انسان و کالا در شرایط مختلف با اهداف متفاوت وجود داشته است و با حضور این ناوگان، مبدا و مقصد معنا یافت و توانسته فاصله را التیام بخشیده و درفصول مختلف باعث وصل فصل‌‎ها گردد. یکی از نیازهای اولیه انسانی که با توسعه اقتصادی و اجتماعی دامنه گسترده تری پیدا کرده و امروزه جزء یکی از مظاهر تمدن بشمار می‌رود، مسئله حمل ونقل است که با گذشت زمان اهمیت این صنعت در توسعه، بیشتر روشن می‌شود.

حمل‌ و نقل و جابه‌جایی مسافر و کالا در جوامع پیشرفته امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و امروزه حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی توسعه محسوب می‌گردد و می‌توان گفت که ناوگان حمل و نقل قانونمدار، توانمند و متعهد است وثمره‌ی اراده و حرکت چنین قانومندی، برکت است.

حمل و نقل شهری و جاده‌ای طیف گسترده‌ای از زنجیره تولید، توزیع، خدمات و استفاده و مصرف کالا را به یکدیگر متصل می‌نماید. اتخاذ روش‌های صحیح حمل ونقلی باعث جهش اقتصادی کشور می‌شود و می‌توان تجربه کشورهای توسعه یافته را بومی سازی نمود و متناسب با نیاز کشور به آنها پاسخ داد.

دامنه‌ی تاثیر حمل و نقل گسترده بوده و دربخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیارتی، گردشگری، آموزشی و حتی سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرچه به صنعت حمل و نقل بیشتر توجه شود شاهد ارتقاء سطح زندگی و کیفیت روابط اجتماعی خواهیم بود.

اما آن‌چه گفته شد تمام ظرفیت این صنعت موثر و متعهد نبود و ما شاهد بودیم که در ایام و شرایط خاص درگیری مردم با بیماری کرونا چگونه به خوبی در کنار مدافعان سلامت خوش درخشیدند و همگامی و همکاری آنان با پزشکان و پرستاران ستودنی است و ضمن رعایت صحیح شرایط و ضوابط، سختی‌های تعاملات و همکاری‌ها را با گذشت و همت آسان ساختند و با عمل به پروتکل‌‎های بهداشتی، پیشگامی خود را عملا نشان دادند.

به پاس خدمات ارزشمند و دلسوزانه ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل کشور ۲۶ آذرماه مزین به نام روز حمل ونقل و رانندگان گردید که این‌جانب ضمن تبریک این روز خجسته برای همه عزیزان این عرصه، سلامتی، تندرستی و موفقیت ازدرگاه ایزد منان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.79xrak9y3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما