تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 2432
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: جشنواره رویداد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت جوانان ایده پرداز فناورانه با موضوع خدمات شهری و محیط‌زیست در مدیریت شهری قم برگزار می‌شود.
رویداد استارت‌آپ‌ها با موضوع خدمات شهری و محیط‌ زیست در قم برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، همایون یزدان پناه در خصوص اهمیت استفاده از ایده‌های فناورانه در رفع معضلات مدیریت شهری، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در شهرداری قم جهت تحقق هدف ششم از برنامه راهبردی توسعه شهر که “شهر خلاق و هوشمند ” است، برگزاری رویداد استارت ‌آپی با همکاری نخبگان بوده که برای برگزیدگان آن جوایزی تعیین‌شده است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با بیان اینکه در این راستا در نخستین گام، رویداد استارت آپی با کمک جوانان ایده پرداز فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوع خدمات شهری و محیط‌زیست در مدیریت شهری قم برگزار می‌شود، افزود: این رویداد استارت ‌آپی در سطح ملی است تا بتوان پیوند خوبی میان شرکت‌ها و جوانان ایده پرداز فناورانه در مورد مسائل بسیار مهم با مدیریت شهری ایجاد کرد.

یزدان پناه یادآور شد: نشست‌های اتاق فکر و هم‌اندیشی‌های انجام‌شده و حدود ده مسئله مهم پیرامون حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست احصاء و از بین افراد حقوقی و حقیقی نخبه به دنبال ارائه راهکارهای علمی، خلاقانه و فناورانه هستیم و ایده‌های برتر نیز پس از داوری انتخاب و اعلام می‌شوند.

وی عنوان کرد: از معضلات مهم در مدیریت شهری، حمل‌ونقل و مسائل ترافیکی است که پس از مسائل مهم خدمات شهری و زیست‌محیطی سراغ آن‌ها نیز می‌رویم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تأکید بر اینکه بخش زیادی از رسالت مدیریت شهری در ارتباط با حوزه مدیریت شهری و مسائل زیست‌محیطی است، ابراز کرد: باید در مسیر هوشمندسازی به این موضوعات مهم شهری توجه کرد و برای خلأهای موجود، راهکاری علمی و فناورانه یافت.

یزدان پناه مطرح کرد: حمل‌ونقل از جمله موضوعات و محورهای مهم در هوشمندسازی شهر است که تلاش می‌کنیم در مرحله بعدی مورد توجه قرار گیرد، در حال حاضر به دنبال مشخص کردن سرفصل رویدادهای  استارت ‌آپی هستیم و فراخوان به‌زودی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌های فناورانه می‌تواند در قالب یک راهکار مهم در استفاده از ابزارهای فناورانه مانند حسگرها(سنسورها) و یا سخت‌افزار باشند و یا ایده‌های نرم و فرهنگی و اجتماعی مؤثر تا بتوانیم بخش زیادی از مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری و زیست‌محیطی را رفع کنیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: این ایده‌ها می‌توانند با حمایت مدیریت شهری عملیاتی و کاربردی شده و در جهت هوشمندسازی و سهولت ارائه خدمات شهری و حفظ محیط‌زیست از آن‌ها بهره بگیریم؛ برای نمونه در جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت و دفن پسماند آن‌ها و یا ساماندهی سگ‌های ولگرد و … مشکلات زیادی در سطح شهر وجود دارد که با راهکارهای علمی و پژوهشی و ایده‌های فناورانه می‌توان این مسائل را مدیریت کرد.

یزدان پناه ادامه داد: وقتی با روش‌های علمی بتوان مشکلات و معضلات شهری را حل کرد، ضمن صرفه‌جوئی قابل‌توجه در هزینه‌ها، حفظ بیشتر محیط‌زیست و آسایش بیشتر شهروندان اتفاق می‌افتد که در راستای آبادانی و توسعه بیشتر شهر است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.1qia2bq0ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما