تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : 1822
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به شهر قم با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، در این دیدار وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در دیدار قبل در خصوص هجمه هایی که دانش آموزان را مورد هدف قرار داده است صحبت کردیم واکنون این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

بطحایی با اشاره به آسیب‌های  اجتماعی ناشی از فضای مجازی اظهارکرد: برای کاهش این نوع از آسیب‌های اجتماعی، باید برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس لحاظ شود. همچنین برای آشنایی دانش آموزان با علوم دینی، تلاش می‌کنیم که در بخشی از مدارس، برخی علوم حوزوی به دانش آموزان ارائه شود تا دانش آموزان علاقه‌مند پس از آشنایی با آن، وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضروری است تا دستگاه آموزش و پرورش بیش از پیش از رهنمودهای مراجع در امر تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

 آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: الحمدلله از دغدغه‌ها آگاه هستید و به راه حل‌ها اندیشه اید و برایتان آرزوی توفیق داریم.

این مرجع عالیقدر با اشاره به اینکه در انتخاب برنامه‌ها، محتوای آموزشی و معلمان باید به طور همزمان دقت شود، اظهار کرد: دشمنان اغلب به آموزش و پرورش چشم دوخته‌اند تا بتوانند اهداف خود را محقق کنند لذا مراقبت از دانش آموزان بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: برنامه ها، کتاب ها و استادان هرسه مورد باید با هم اصلاح شود تا آموزش وپرورش اصلاح شود لذا باید گروه‌هایی بر سه این سه مورد، نظارت داشته باشند زیرا اگر برنامه خوب باشد اما کتاب مطلوب نباشد یا برعکس، اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی شود .

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت حوزه های علمیه تاکید و ادامه داد: فعالیت های غیر کلاسی مانند حضور دانش آموزان در همایش ها و اردوها می تواند در تاثیر بیشتر تربیت موثر باشد.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش همچنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین  شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی اظهار کرد: با جدید ترین روش های تربیتی به پرورش استعدادها خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر پایه تلاش‌های  برخی از مدارس قبل از انقلاب مانند مدارس علوی شکل گرفت.

وی افزود: باید از استعدادهای موجود جامعه به نحو احسن بهره مند شد لذا باید استعدادها را مدیریت کنیم تا به پیشرفت و توسعه برسیم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی  ادامه داد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی  انتظار می رود در برخی عرصه ها پیشرفت‌ها بیشتر از وضع موجود باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از موزه آثار فرهنگی و قرآنی آیت الله سیستانی بازدید کرد.

دیدار با محمدعلی اسلامی جوان ۲۰ ساله و نابغه قرآنی که در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی برگزار شد، از دیگر برنامه‌ها بود. اسلامی علاوه بر آنکه حافظ کل قرآن  است ، می‌تواند قرآن را به صورت معکوس تلاوت کند. این نابغه قرآنی  در سن ۲۰ سالگی هم اکنون در مقطع دکتری علوم قرآنی در حال تحصیل است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بعد از دیدار با آیت‌الله شهرستانی، به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رفت.

https://qomefori.ir/vdce.w8zbjh8vw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما