تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 1722
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۸ قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر به ستاد قم و استان‌ها اجازه می‌دهد که برای حامیان امربه‌معروف مجوز تجمع صادر و این افراد بتوانند به‌صورت قانونی حقوق خود را دنبال کنند.
آمران به معروف حقوق خود را به‌صورت قانونی دنبال کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد امیرآبادی فراهانی روز چهارشنبه در دومین نشست ستاد شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های فرهنگی به همت بسیج و شهرداری در بوستان‌های شهر قم اظهار کرد: اگر این برنامه‌ها با حمایت مجموعه‌های مختلف ازجمله ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استمرار داشته باشد می‌تواند نتایج قابل‌توجهی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه ادارات باید نسبت به عملکرد خود در حوزه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر پاسخ‌گو باشند، عنوان کرد: اصناف و ادارات جامعه هدف نخست هستند که اکنون ازنظر پوشش بانوان در ادارات مشکل خاصی نداریم و اگر مورد خاصی وجود دارد رئیس اداره باید به‌صورت مستقیم تذکر دهد و در مورد اصناف نیز رسالت اصلی با سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت مراکز گردشگری و هتل‌ها نیز به عبارتی به نظارت دولت برمی‌گردد، تصریح کرد: به‌کارگیری بانوان با حقوق بسیار پایین در برخی از مراکز نمونه‌ای از نظام برده‌داری جدید و یک منکر است که مقابله با آن باید به‌صورت جدی دنبال شود.

وی بابیان اینکه برخی از پارک‌ها و نقاطی در استان قم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: همه مجموعه‌ها باید در بهتر شدن وضعیت حجاب و عفاف در قم تلاش کنند، صداوسیما نیز در این راستا مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد و باید به دنبال ترویج فرهنگ امربه‌معروف باشد.

امیرآبادی اضافه کرد: اگر به گروه‌های محیط زیستی نیز مجوز ندهیم نمی‌توانیم برخی از اعضای آن‌ها را کنترل کنیم؛ این گروه‌های محیط زیستی می‌توانند در حوزه تخصصی خود امربه‌معروف و نهی از منکر کنند و در کاهش مشکلات مشارکت داشته باشند.

فرماندار قم نیز در این نشست بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند از قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر شانه خالی کنند، اظهار کرد: باید فضای ساخت‌وساز شهری را به صورتی دنبال کنیم که معروف ترویج شود و منکرات از بین برود.

مرتضی حیدری خاطرنشان کرد: تربیت در جامعه اسلامی به‌هم‌ریخته و سبک زندگی تغییر کرده است چراکه ما از مهدکودک‌ها و دوران ابتدایی دانش‌آموزان غافل شده‌ایم و نتوانستیم شخصیت کودکان را تربیت کنیم؛ اکنون در قم ۴۰۰ مهدکودک داریم که فقط ۸۰ مورد از آن‌ها مجوز دارند.

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم نیز گفت: در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر پنج هزار مخاطب اصلی ازجمله اساتید، سخنرانان و طلاب را موردتوجه قرار دهیم تا بتوانیم در مرحله نخست فضای بی‌تفاوتی نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر را از بین ببریم.

سید محمدتقی حسینی اظهار کرد: ما در مرحله نخست باید به دنبال نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های علمیه سراسر کشور داشته‌ایم که هفته گذشته جلسه اجرایی کردن این تفاهم‌نامه برگزار شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه برای تربیت مبلغ امربه‌معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: روحانیون و طلاب با توجه به جایگاه متفاوتی که در میان مردم دارند می‌توانند در عرصه احیا و ترویج امربه‌معروف نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی از برگزاری دوره‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی به همت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر یادکرد و گفت: ارائه آموزش‌های عمومی در مکان‌های عمومی ازجمله مساجد دنبال خواهد شد.

حسینی با اشاره به برگزاری مانورهای امربه‌معروف و نهی از منکر با مشارکت طلاب و روحانیان تصریح کرد: چهار هزار تن در آموزش‌وپرورش با اصول امربه‌معروف و نهی از منکر آشنا شدند.

نشست اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و ۲  تن از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

https://qomefori.ir/vdcd.x0f2yt05xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما