تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 1588
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

شادی های مورد پسند ائمه اطهار (ع) ترویج شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: امروز در مقابل با کسانی که شادی های مبتذل را تبلیغ می کنند؛ مناسبت هایی مانند دهه کرامت فرصت خوبی است که تا شادیهای مورد پسند ائمه اطهار (ع) ترویج شود.
شادی های مورد پسند ائمه اطهار (ع) ترویج شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله سید محمد سعیدی عصر شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، با بیان اینکه در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم، افزود: این مساله یکی از جلوه‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در این دهه مبارک است، چراکه به واسطه حوادثی که در تاریخ برای ما اتفاق افتاده است، تقریباً بزرگداشت عزای اهل بیت (ع) بسیار برجسته می‌شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه باید یک سری کارهای ثابت هر سال در دهه کرامت که مرتبط با اهل بیت (ع) انجام شود، گفت: مناسبت‌های دینی و مذهبی بستری هستند که در آنها باید معارف و سیره ائمه اطهار (ع) بیان شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: هر سال مخاطبان جدیدی از نسل جوان در این برنامه‌ها داریم، از این رو باید هر سال نشر و تبلیغ معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای مخاطبان بیان شود.
وی با اشاره به ضرورت شناخت زوایای پنهان سیره اهل بیت (ع) اظهار کرد: یکی از این مسائل هجرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از مدینه منوره به خراسان است که باید اتفاقات این هجرت‌ها برای مردم بیان شود.
وی با بیان اینکه لازم است غیر از کارهای ثابت، کارهای متغیر و متناسب با هر سال با توجه به اتفاقات آن انجام شود، افزود: از مسائلی که امسال باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مسائلی همچون تبیین گام دوم انقلاب، موضوع معامله قرن و حادثه سیل در برخی از استان‌های کشور است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: نباید دهه کرامت در هر سال از حوادث زمان جدا باشد.
سعیدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی اظهار کرد: لازم است که به عظمت این انقلاب در این مناسبت‌ها اشاره شود.
وی گفت: حضرت امام راحل با یک حرکت هوشمندانه، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند و امروز همه جهان اسلام و هر کس که نسبت به مستضعفان دردی دارد، به مساله فلسطین توجه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قم، از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس به عنوان ۲ سرمایه بزرگ نام برد که باید از آنان بهترین استفاده را کرد.
وی با بیان اینکه حفظ انسجام و وحدت در جامعه بسیار مهم است، تصریح کرد: ما به جریان‌های سیاسی، جناح‌ها و سلایق احترام می‌گذاریم، این در هر جامعه‌ای بوده است و باید باشد، مردم سلیقه‌ها و ذوق‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون دارند؛ ولی هیچ مانعی ندارد که آن انسجام و وحدت جامعه را در میان خودمان حفظ کنیم.
وی افزود: به هر حال ما انتقادهایی به نابسامانی‌هایی که در جامعه است، داریم، و اینها را با انتقادات‌مان به متولیان و مسئولان امر تذکر می‌دهیم، اما این یک تذکر درون خانواده است؛ بحث حذف و نابود کردن یک جریان نیست، البته جریان‌هایی که با انقلاب و شهدا زاویه دارند، با آنها کاری نداریم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: جریان‌هایی که اصول و ارکان را قبول دارند، ما باید اینها را حفظ کنیم.
وی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان و استادان دانشگاه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار دیدید که سلایق مختلفی جمع شدند، اما همه در ماه مبارک رمضان نماز و افطاری در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و فرمایشات حضرت آقا به آنها منتقل شد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دهه مبارک کرامت، دهه‌ای برای حفظ انسجام و تبلیغ اهداف کلان نظام است.
وی با اشاره به اینکه دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) شروع می‌شود، گفت: مبدا این دهه یک بانو است؛ حضور زنان در این ایام با الگو گرفتن از کریمه اهل بیت (ع) و تبلیغ مکتب ائمه اطهار (ع) و رهنمودهای ایشان درباره زنان؛ جلوه آن باید بیشتر باشد.
سعیدی خاطرنشان کرد: در این دهه باید از قشرها و گروه‌های گوناگون جامعه که می‌توانند در مراسم دهه کرامت تأثیرگذار باشند، استفاده کرد.
در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس شورای دهه کرامت کشور و مرتضی حیدری فرماندار قم برگزار شد، تعدادی از اعضای این شورا دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
از یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر تا یازدهم ذی القعده ولادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به نام «دهه کرامت» نامگذاری شده است.
امسال دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه می‌باشد.

https://qomefori.ir/vdcd.j0f2yt0kja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما