تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 1582
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: عدم توزیع فله شکر با هدف جلوگیری از خروج این محصول از استان و کنترل بازار بود.
 جلوگیری از توزیع فله شکر با هدف کنترل بازار بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمود سیجانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم افزود: درحال حاضر اولویت توزیع شکر در قم با خانوار می‌باشد و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۳۷۴۰ تن شکر دراستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر حوزه قند و شکر ۲۳ پرونده تخلف به اتهام گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه تشکیل شده است، اظهار داشت: قیمت خانگی شکر کیلویی ۳ هزار تومان و قیمت صنعتی آن ۳,۴۰۰ تومان است.

وی با اشاره به رصد و پایش نحوه تأمین، توزیع و قیمت گذاری ۵۲ قلم کالای اساسی درقم، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت گوشت در استان و در کشورمان نیازمند کار و تلاش مستمر و برنامه ریزی دقیق برای کاهش قیمت آن است.

**رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه گفت: پس از بررسی همه عوامل تأثیرگذار در قیمت گوشت، مشخص شد قیمت فعلی گوشت حباب ندارد و قیمت حدود کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تقریباً واقعی است.

عباس پورمیدانی دربخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به تولید مازاد تخم مرغ در استان مجوز نگهداری یکماهه تخم مرغ در سردخانه و پس از آن عرضه به واحدهای صنعتی داده شده و برای صادرات تخم مرغ نیز گشایش‌هایی صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه ذخیره گوشت مرغ در استان در آینده پایدار خواهد بود، اظهار داشت: باید ضمن توجه به حمل و نقل جاده‌ای کالاها، زمینه‌های لازم برای توسعه و بهبود حمل و نقل ریلی به ویژه در زمینه نهاده‌های دامی فراهم شود.

** مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم نیز دراین جلسه اظهار داشت: استفاده از حمل و نقل ریلی می‌توانست بسیاری از دغدغه‌های ما برای جابجایی کالاهای اساسی را برطرف کند، اما همچنان در این زمینه مشکلات بسیاری وجود دارد.

بهزاد رادمنش با بیان اینکه ساخت یک سیلوی جدید برای استان مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: سیلوی قم باید به هرچه سریع‌تر به راه آهن سراسری متصل شود تا مشکلاتی که به ویژه برای تأمین و توزیع گندم وجود دارد، برطرف شود.

** معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این جلسه از دست اندرکاران تأمین شکر در استان قدردانی کرد و گفت: وضعیت قم در زمینه شکر نسبت به دیگر استان‌ها بسیار بهتر است، اما همچنان باید نظارت دقیق بر توزیع شکر انجام شود.

مهرداد غضنفری بر ضرورت بهره مندی از حمل و نقل ریلی برای جابجایی کالاهای اساسی تأکید کرد و گفت: شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای درقم که در موقع نیازشان از امتیازهای ویژه ای برخوردار می‌شوند، در هنگام نیاز استان بایید کاملاً همکاری و مشارکت کنند.

پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم با حضور استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

https://qomefori.ir/vdch.6nzt23nmiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما