تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 15724
معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۷۹۲ واحد در سایت طایقان، گفت: عملیات سفت‌کاری این واحدهای مسکونی تا ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۷۹۲ واحد مسکونی سایت طایقان قم آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری شهرام رضوان‌پور روز یکشنبه ، با بیان اینکه واحدهای سایت طایقان در مرحله سفت‌کاری امکان واگذاری به متقاضیان را خواهد داشت، اضافه کرد: زیربنای این واحدها ۹۰ مترمربع است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فاز نخست این سایت، یک‌هزار و ۷۹۲ واحد ویلایی در متراژ ۱۸۰ و ۲۰۰ متری تحویل متقاضیان می‌شود.
معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم ادامه داد: عملیات آماده‌سازی این سایت پس از کلنگ‌زنی آن آغاز شده که هم اینک در بیش از ۵۰ درصد از اراضی آن آماده‌سازی نقشه‌های مربوط به معماری و طراحی واحدهای مسکونی، معابر و سرانه‌های عمومی نهایی شده‌است.
رضوان‌پور با بیان اینکه در سایت ۴۵۰ هکتاری طایقان چهار هزار واحد یک‌طبقه حیاط‌دار احداث خواهد شد، گفت: سایت نهضت ملی مسکن بر اساس همسازی با طبیعت و فضای زنده و تعاملی با همسایگان در حال اجرا بوده و هم اینک از زمان‌بندی انجام شده، عقب‌تر نیست.
به گزارش ایرنا، علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.
براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.
شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.
در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.
شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.
همچنین براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن، در شهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند. متراژ واحدهای مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.
سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.
در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdci5yaz.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما