تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 15533
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است گفت: در نقاط مختلف کشور شاهد فعالیت‌ حوزه‌های علمیه خواهران و آثار و برکت‌های این حوزه‌ها برای جامعه هستیم.
توسعه حوزه علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمد حسینی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسه‌های حوزه‌ علمیه خواهران در قم برگزار شد، با بیان اینکه هر کدام از دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند مشعل هدایت جامعه باشند افزود: این روزها در فضای مجازی برای مخدوش کردن ذهن نسل جوان، شبهه‌های زیادی مطرح می‌شود.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای متزلزل کردن اعتقادهای نسل جوان گفت: ایجاد فاصله بین نسل جوان و باورهایی که منجربه پیروزی انقلاب اسلامی شد، از هدف‌های اصلی طرح این شبهه‌هاست.
معاون رئیس جمهور با ذکر این نکته که بانوان، تشکیل دهنده نیمی از پیکره جامعه هستند اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باید از جهت کمی و کیفی ارتقا پیدا کند که بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشیم.
حسینی، نقش بانوان در مراکز آموزشی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان تقریبا نیمی از کارکنان اداره‌ها را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل نیاز است که فرهنگ اصیل اسلامی منتقل شود.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی نیازمند سخت‌افزارهاست، خاطرنشان کرد: در کنار خیران و وجوهاتی که است، به طور حتم دولت نیز باید کمک کند.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر استقلال حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کمک دولت به حوزه‌های علمیه مغایرتی با استقلال حوزه‌ها ندارد.
حسینی یادآور شد: روحانیت ما در طول تاریخ همواره حریت و آزادگی خود را داشته است.
وی با یادآوری اینکه روحانیت در طول تاریخ استقلال خود را نیز حفظ کرده است گفت: روحانیت هر جا هم که لازم بوده، از دولت حمایت کرده و مردم را به حضور در صحنه دعوت نموده است.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: روحانیت هر جا ضعف و یا ایرادی وجود داشته، آن را مورد نقد قرار داده است، به طور حتم دولت‌ها نیز باید به جان پذیرا باشند و درصدد اصلاح برآیند و مشکل‌ها را رفع کنند.
وی افزود: خوشبختانه این روحیه در دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی وجود دارد، ایشان تاکید دارد که با نخبگان اقشار مختلف در تماس باشید، صحبت آنان را بشنونید و اگر اِشکال‌هایی است، برطرف کنید.
وی گفت: رئیس جمهور می‌گوید حرف‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دقیق گوش بدهید، اگر حرف‌شان درست است، عمل کنیم و اگر در مدیریت ضعف‌هایی است، ما این ضعف ها را برطرف نماییم و این گونه نباشد که خودمان را منزه از ضعف و ایراد بدانیم.
معاون رئیس جمهور همچنین خطاب به مدیران حوزه‌ علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه، دولت را از خودش بداند، هر موردی بود، مطرح کنید، ما نیز این امور را هم در دولت و هم در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: تلاش‌ها و سخت‌کوشی‌هایی که بزرگان و علمای حوزه داشتند باید تبیین شود، ما میراث‌دار چنین شخصیت‌هایی هستیم، می‌خواهیم این روحیه تلاش و جدیت را زنده نگه‌داریم.
حسینی با بیان اینکه طلبه‌ها و دانشجویان باید عزم خود را جزم نموده و با جدیت کار کنند گفت: اکنون نمی‌توان به یک سری معلومات و خواندن چند کتاب بسنده کرد، چون هر روز شبهه‌ها و بحث‌های اعتقادی و سیاسی درحال پمپاژ است.
وی اضافه کرد: از روز اول سال، در فضای مجازی هشتگ رای بی رای گذاشتند، و خواستند کاری کنند که مردم رای ندهند.
حسینی با بیان این مطلب که این تبلیغات بر روی برخی اقشار تاثیر می‌گذارد گفت: اگر ما روشنگری نکنیم، دشمنان به اهداف‌شان دست پیدا می‌کنند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: در پاییز سال گذشته که آشوب را برپا کردند، در دانشگاه‌ها خیلی هیجان‌ها و احساس‌ها بود ولی وقتی با دانشجویان منطقی صحبت می‌کردیم، کم کم آرام می‌شدند.
حسینی گفت: اگر واقعا با آنها خوب صحبت شود، همان‌هایی که خیلی تند و افراطی هستند را نیز می‌توان متقاعد کرد.
وی با بیان اینکه ما منطق و استدلال روش داریم، و افراد باید این را بدانند خاطرنشان کرد: نباید یک طلبه بگوید فقط درس‌های حوزوی می‌خوانم و به مسائل اجتماعی کاری ندارم.
حسینی افزود: اگر کسی مطالعه کند و مسائل را بداند خیلی روشن می‌تواند جواب دهد.
وی بیان کرد: اگر در انتخاب دقت شود، خیلی می‌تواند اثر بخش باشد، بین نمایندگانی که دل‌سوز ملت هستند با نمایندگانی که فکر منافع‌شان هستند، تفاوت زیادی است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان تشنه حقیقت هستند گفت: دانشگاه هاروارد برای دولت آمریکا نیرو تربیت می‌کند، ولی در همین دانشگاه، دانشجویان جنایت‌هایی که بر علیه مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد را محکوم کردند.
وی تاکید کرد: اکنون دنیا آماده و مهیا است، باید حرف‌مان که همان حرف اهل بیت‌(ع) است را به گوش جهانیان برسانیم، به خصوص اگر بتوانیم با افراد مختلف در دنیا با زبان خودشان صحبت کنیم، خیلی تاثیرگذار است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا آشکار شده‌است گفت: در گذشته برخی‌ها چهره‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بزک می‌کردند، الان با این همه ظلم و جنایتی که انجام شده، هیچ توجیهی ندارند.
وی همچنین بیش از ۳۰ هزار شهید و بالغ بر ۷۰ هزار زخمی حوادث اخیر غزه را مورد توجه قرار داد و گفت: جنایت این رژیم خون‌خوار، جلاد و دژخیم صهیونیستی با کمک آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند، امیدواریم در این برهه حساس تاریخی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
چهارمین آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آموزشی، کمک آموزشی و منابع پایدار حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.
این طرح‌ها شامل ۲۵ طرح احداثی با زیربنای ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۱۷ استان همچنین ۱۸ طرح کلنگ‌زنی با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع در ۱۳ استان است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgwn9q.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما