تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 15432
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۲۵ اکیپ رفع معضلات اجتماعی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر مشغول به کار هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری احمدرضا شفیعی در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در مسجد مقدس جمکران برپا شده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بحث نظم و انضباط شهری از مسائل مهمی است که در مناسبت‌های خاص باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در چند جبهه دنبال می‌شود، مطرح کرد: در حال حاضر ۲۵ اکیپ در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر مشغول به کار هستند.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برخی در این ایام از احساسات معنوی مردم سو استفاده کرده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند که در صورت مشاهده به مراکز غربالگری منتقل خواهند شد.
شفیعی با بیان اینکه جلوگیری از نصب چادر در مکان‌های غیر مجاز نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: نصب چادر در مکان‌های غیرمجاز می‌تواند تبعات امنیتی برای زائرین داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی اکیپ‌ها نیز در ورودی‌های شهر، زائرین را به سمت مراکز مجاز استقرار چادر هدایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تخلفات در حوزه ساخت و ساز شهری از دیگر اقداماتی است که در روزهای تعطیل دنبال می‌شود.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه نیروهای لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز خلاف تأمین شده است، تصریح کرد: در هر منطقه حدود ۵ اکیپ پیش بینی شده و ۲۵ اکیپ موتورسوار نیز به عنوان پشتیبانی در نظر گرفته شده است.
شفیعی با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی دارند، یادآور شد: در یک دوره‌ای دست‌فروشی در شهر قم متداول شده بود و از شهرهای اطراف نیز به این منظور به قم می‌آمدند.
وی با بیان اینکه دست‌فروشان زیبندگی شهر را بهم می‌ریختند، ابراز کرد: با توجه به تعاملات با دستگاه قضائی توانستیم این نیروها را ساماندهی و شناسنامه‌دار کنیم.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه افرادی که از سایر شهرها بودند را به شهر خود بازگرداندیم، بیان کرد: افراد بومی را نیز ساماندهی کرده و بدون اینکه مشکلی برای شهروندان ایجاد کنند در حال تأمین معاش خود هستند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcewe8z.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما