تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 15103
رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم گفت: سامانه شهرنما امکان بازدید تصاویر سه‌بعدی از تمام معابر و املاک سطح شهر را به‌صورت پانوراما برای شهروندان فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محمود حاجی میر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خدمات شهرسازی الکترونیک به شهروندان، مراحل بارگذاری تصاویر پانوراما در سامانه یکپارچه شهرسازی (سرای ۸) شهرداری انجام‌شده و مبنای ارائه خدمات دقیق و سریع به شهروندان خواهد بود.
 وی افزود: تحولات بسیار تأثیرگذاری در روند ارائه خدمات به شهروندان با تصاویر سه‌بعدی صورت می‌گیرد و غنی‌سازی بانک اطلاعات شهری، مرجع مناسبی برای کارشناسان حوزه‌های مختلف داخل و خارج شهرداری ازجمله دستگاه‌های خدمات‌رسان در رسیدگی به پرونده‌ها و درخواست‌های شهروندان خواهد بود.
 رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم با اشاره به تحولات اخیر در سامانه‌های شهرسازی عنوان کرد: با تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به سامانه‌های الکترونیکی، ساختاری متفاوت، پیشرفته و با رویکرد ایجاد شهر هوشمند، شاهد ارتقای سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد خواهیم بود.
 میررحیمی تصریح کرد: تصاویر سه‌بعدی پانوراما، زمینه انجام اموری ازجمله مشاهده و بررسی روند تغییرات شهر، برداشت سریع المان‌های شهری مانند مبلمان، حمل‌ونقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز، کاهش بازدیدهای کارشناسی بصری، تشخیص مغایرت‌های کاربری و پیشروی‌های غیرمجاز در ساخت‌وسازها را با این سامانه فراهم می‌کند.
 وی با اشاره به اهمیت پروژه تصویربرداری تصاویر پانوراما ۳۶۰ درجه از سطح شهر تأکید کرد: تصویربرداری سه‌بعدی از بخش‌های مختلف شهر به‌صورت سالانه انجام می‌شود و با توجه به تغییرات مربوط به ساختمان‌ها این تصاویر مرجع مناسبی برای نظارت بر ساخت‌وسازها است.
 رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم  ادامه داد: سامانه شهرنما امکان ملاحظه تصاویر سه‌بعدی از تمام معابر و املاک سطح شهر به‌صورت پانوراما را برای شهروندان فراهم کرده است که از قابلیت‌های فرعی این سامانه نیز می‌توان به گردشگری مجازی در قم، استفاده از آن در سیستم مدیریت بحران و بازدید از وضعیت ظاهری معابر و املاک شهر اشاره کرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjtvev.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما