تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 14798
رییس مرکز اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت:

قم باید تبدیل به محور گردشگری سلامت شود

رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: قم به دلیل قرارگیری درمحور مواصلاتی بیش از ۵۰ درصد استان‌های کشور و یکی از قطب‌های زیارتی می‌تواند به محور گردشگری سلامت تبدیل شود.
قم باید تبدیل به محور گردشگری سلامت شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید هاشم دریاباری روز چهارشنبه در نشست تخصصی گردشگری سلامت، در قم، بیان داشت: این استان به خاطر داشتن ویژگی‌های برجسته زیارتی و مواصلاتی زمینه اولیه جذب گردشگردان داخلی و خارجی حوزه سلامت و درمان را دارا می‌باشد و باید این زمینه‌های بالقوه، تقویت و ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه در زمینه جذب گردشگران سلامت و رونق مباحث مختلف اقتصادی و تجاری، تجربیات خوبی طی دهه‌های گذشته کسب کرده‌اند که می‌تواند در بسترسازی گردشگری سلامت در ایران موثر واقع شود.
رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری سلامت سبب ارزآوری و رونق محورهای مختلف حوزه بهداشت و درمان خواهد شد.
وی از قم، شیراز و مشهد به عنوان سه شهر اصلی در گردشگری سلامت یاد کرد و افزود: یکی از برجستگی‌های ایران در توسعه گردشگری سلامت علاوه بر وجود تجهیزات مدرن و کادر انسانی مجرب، وجود اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی با کشورهای منطقه است.
پیوند گردشگری سلامت با طب سنتی و طبیعت گردی
قم باید تبدیل به محور گردشگری سلامت شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست بیان داشت: شهرهای زیارتی و زائرپذیر ایران ظرفیت خوبی در جذب گردشگران سلامت دارد و به موازات آن نیز از ابتدای آغاز دولت سیزدهم، دیپلماسی سلامت در سطح کشورهای منطقه در حال انجام است.
مهدی مصری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع گردشگری سلامت، ادامه داد: سهم شهرهای زیارتی کشور از گردشگری سلامت به ظرفیت واقعی آن فاصله بسیار زیادی دارد که در این بین استان قم نیز وضعیت مطلوبی را دارا نیست.
وی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌ها جهت رونق گردشگری سلامت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید می‌رود وضعیت گردشگری سلامت در استان قم طی چند سال آینده متحول شود.
وی یادآور شد: گردشگری سلامت بخش‌های مختلفی مانند طبیعت گردی و طب سنتی دارد که شهرهای مختلف کشور و به ویژه شهر مقدس قم ظرفیت خوبی برای این نوع گردشگری را دارا هستند.
این نشست با تشکیل چهارگروه، آسیب‌شناسی و گردشگری سلامت؛ دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت؛ طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت و ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی ادامه خواهد یافت.
نشست گردشگری سلامت با هدف توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز در قالب چهار کارگروه تخصصی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcivyaz.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما