تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : 14010
شهردار قم گفت: اختصاص واگن مترو از مشهد به قطار شهری قم می‌تواند موجب خدمت‌رسانی بهتر به زائران کریمه اهل بیت(س) شود.
درخواست از شهرداری مشهد برای اختصاص واگن به متروی قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز  در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی در شهر قم یک اتفاق بسیار مطلوب در دولت سیزدهم خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ساخت ۵۰ واگن برای قم در حال انجام است، مطرح کرد: همچنین سه رام نیز به صورت جداگانه خریداری شده که طراحی آن انجام و تا حدود ۱۰ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.
شهردار قم ادامه داد: پیشنهاد ما بر این است که از دپوی قطارهای مشهد استفاده کنیم و رام‌های جدیدی که تولید می‌شود به سمت مشهد برود؛ برای ضمانت پیش پرداخت و تحویل رام‌های جدید نیز از ضمانت وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زمانی که خط سوم متروی مشهد آماده شود، از زیرساختی که برای متروی قم آماده شده است برای مردم و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) استفاده کنیم.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اعتبار سه رام قطار جدید کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: فشارهایی که بر مجموعه مدیریت شهری مشهد است را درک می‌کنیم ولی ضمانت می‌دهیم تمام پرداخت‌های واگن‌های در حال ساخت انجام شود.
وی افزود: قراردادها با شرکت‌های چینی نیز در حال پیشرفت است و تمام تلاش ما بر این است که واگن‌های جدید به موقع آماده شود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfxxdy.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما