تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 1390
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: مطالبات سال گذشته مراکز درمانی دولتی و خصوصی این استان از بیمه سلامت که معادل 800 میلیارد ریال بود، به طور کامل پرداخت و تسویه شد.
مطالبات سال گدشته مراکز درمانی قم از بیمه سلامت پرداخت شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،محمدرضا فخاریان قمی روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: مطالبات مراکز درمانی دولتی 470 میلیارد ریال و مراکز خصوصی نیز 330 میلیارد ریال بود.
وی با اشاره به پرداخت های سال 97، گفت: حدود 70 درصد مطالبات در بخش دولتی به موقع پرداخت و مطالبات بیمارستان های دولتی تا پایان آبان ماه تسویه شده است.
فخاریان قمی افزود: مطالبات بیمارستان های خصوصی و داروخانه ها تا پایان مردادماه، داروخانه های خاص تا پایان تیرماه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و رادیولوژی خصوصی نیز تا پایان مردادماه تسویه شده است.
وی ادامه داد: مطالبات همه پزشکان تا مهرماه و درمانگاه های خصوصی نیز تا مردادماه تسویه شده است.
وی گفت: 172 پزشک عمومی، 128 پزشک متخصص، 26 پزشک فوق متخصص، هشت فلوشیپ، 142 داروخانه، 24 آزمایشگاه، 34 مرکز فیزیوتراپی، 6 مرکز جراحی محدود، 10 بیمارستان، 19 مرکز تصویربرداری، یک مرکز رادیوتراپی، 28 داندانپزشک، 14 درمانگاه خصوصی، 2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، هشت درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، 12 درمانگاه خیریه و هفت مرکز ترک اعتیاد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت قم می باشد.
مدیرکل بیمه سلامت قم با بیان این که تا پایان دی ماه امسال، 364 هزار و 137 تن در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، افزود: بیشترین رشد بیمه شده در صندوق بیمه ایرانیان بوده است که ابتدای سال هشت هزار تن و در حال حاضر 22 هزار و 296 تن تحت پوشش آن هستند.
وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون 297 هزار و 880 دفترچه بیمه سلامت در قم صادر شده است، ادامه داد: پرجمعیت ترین صندوق بیمه سلامت نیز با 154 هزار و 163 تَن مربوط به صندوق بیمه همگانی است.
سازمان بیمه سلامت ایران در قالب پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و روستاییان، متقاضیان را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: یک هزار و 270 بیمار خاص از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه زیر پوشش بیمه سلامت قم هستند و داروهای مصرفی این بیماران رایگان می باشد.
فخاریان قمی با بیان این که رفع هم پوشانی بیمه ای از اقدام های بیمه سلامت در سال جاری است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هم پوشانی بیمه ای 51 هزار و 100 تَن در قم برطرف شده است و طراحی سامانه های بیمه ای نیز اجازه صدور دفترچه بیمه سلامت را برای افرادی که دارای دفترچه بیمه از سازمان های دیگری هستند، نمی دهد.
وی با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیکی از دیگر اقدام هایی است که در سال جاری آغاز شده، اضافه کرد: این اقدام در راستای حذف دفترچه و تسهیل امور است و از پزشکانی که امکانات لازم در مطب ها را دارند، برای توسعه این طرح دعوت به همکاری می شود.

https://qomefori.ir/vdce.o8zbjh8x79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما