تاریخ انتشار :شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 13619
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: به دلیل مختصات فنی بلوار آیت‌الله بروجردی، مسیر اتوبوس تندروی این بلوار باید تکمیل می‌شد تا نفوذ آب‌های سطحی زیرسازی آسفالت بلوار را دچار مشکل نکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به دلیل اجرای سریع آسفالت مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت‌الله بروجردی اظهار داشت: مسیر اتوبوس تندروی برای جلوگیری از آسیب به مسیر رفت‌وبرگشت بلوار در زمان بارندگی در اولویت اجرا قرار گرفت.  
وی افزود: عرض مقطع بلوار آیت‌الله بروجردی ۷۰ متر است که از ابتدا قرار بود فاز به فاز این بلوار اجرا شود. در جریان اجرا مجبور شدیم به دلیل ایجاد ایمنی برای سواره شیب را در سه مقطع بشکنیم که این موضوع جهت هدایت آب‌های سطحی را تند و به سمت وسط بلوار هدایت می‌کرد.  
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: زیرسازی و روسازی بلوار آیت‌الله بروجردی یک پروژه خاص از طریق بتن خشک با ضخامت ۱۷ سانتی‌متر و چهار سانتی‌متر آسفالت بود. در طول ۱۰ سال گذشته این زیرسازی بتنی خوب عمل کرده است اما اگر مسیر اتوبوس تندرو احداث نمی‌شد، بارندگی‌ها مانند کاتر عمل کرده و موجب شستگی آسفالت و بتن دو سوی بلوار می‌شد.  
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آب‌شستگی مسیر سواره، آسفالت مسیر اتوبوس تندرو در دستور کار قرار گرفت، اما بهره‌برداری از آن قبل از نصب دوربین‌های ثبت تخلف و عدم رعایت شهروندان در استفاده از این مسیر باعث شد مسیر دوباره مسدود شده و تا رفع این مشکل امکان تردد اتوبوس‌ها در این مسیر نباشد.  
حلوایی‌زاده گفت: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف به‌زودی مسیر بازگشایی‌شده و تردد اتوبوس‌ها از این مسیر آغاز می‌شود.  

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjhmev.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما