تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 1340
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن مردود شمردن انتقادها از جامعه المصطفی بیان داشت: جامعه المصطفی تبلور گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است که از متن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه بر خواسته است.
جامعه المصطفی تبلور گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی برای جامعه بشریت نقش تعیین‌کننده و آثار گران‌سنگی داشته است.
وی ادامه داد: انقلاب در برابر همه توطئه‌ها و هجوم‌ها ایستادگی و مقاومت کرده و مخالفان این پدیده بارها آرزوی خود را از بین رفتن نظام عنوان کرده‌اند اما هر بار توطئه‌هایشان شکست‌خورده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: انقلاب اسلامی یک مرحله از مراحل حاکمیت حق در زمین است و این وعده‌ای الهی است که محقق شده است.
وی افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی عرضه الگویی جدید برای حیات انسان و هنجارهای بین‌المللی است.
رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: عرضه یک الگویی جانشین که بتواند نیازهای انسان را پاسخ دهد اتفاق مهمی است که انقلاب اسلامی ایران آن را رقم زد.
وی تأکید کرد: یکی از کلیدواژه‌های دنیای مدرن کنار گذاشتن دین از اداره اجتماع است به‌طوری‌که می گویندکشورهاباید به انسان‌ها سپرده شوند و دین حق اظهارنظر در این زمینه را ندارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: برخی افراد برای این ادعای خود به گذشته رجوع می‌کنند و معتقد هستند که دین نتوانسته مشکلات بشریت را در حکومت حل کند.
وی ادامه داد: این‌گونه مقایسه به‌هیچ‌عنوان صحیح و درست نیست چراکه زمان و مکان برپایی حکومت دینی و نوع اجرای آن متفاوت بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به توطئه‌های تروریستی علیه کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون 17 هزار شهید ترور داشته که نشان می‌دهد به چه میزان از تروریسم ضربه خورده است.
وی افزود: شاهد هستیم که تروریست‌های دیروز مانند منافقین و ...، امروز در آغوش کشورهای غربی و آمریکا هستند حال این‌که این کشورها دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند.
رئیس جامعه المصطفی پدیده داعش را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: فتنه مذهبی تنها هدفش جمهوری اسلامی ایران و براندازی نظام بود که البته حتی نتوانست به مرزهای کشور برسد.
وی به برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای کشورمان به‌اندازه‌ای است که امروز خود مراکز علمی و پژوهشی کشورهای غربی آن را تأیید کرده و به‌صورت علنی بیان می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ضمن مردود شمردن انتقادها از جامعه المصطفی بیان داشت: جامعه المصطفی آیینه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است که از متن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه بر خواسته است.
وی افزود: در مقابل جامعه المصطفی دانشگاه المدینه است که امروز پایه‌گذار تمامی جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای در جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به مقایسه ایران قبل از انقلاب و بعدازآن پرداخت و تأکید کرد: رتبه تولید علم در کشور امروز در دنیا یک‌رقمی شده و این مهم با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست.
وی افزود: تعداد دانشجویان قبل از انقلاب 170 هزار نفر بود اما امروز 4 میلیون نفر است و علاوه بر این امروز بالای 60 درصد از دانشجویان کشور را خواهران به خود اختصاص داده‌اند که با قبل از انقلاب اصلاً قابل‌مقایسه نیست.
رئیس جامعه المصطفی تأکید کرد: البته کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید موردتوجه قرارگرفته و برطرف شود.
وی به حوزه‌های علمیه و رشد آن در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: توفیقات علمی حوزه‌های علمیه در جامعه و عرصه‌ای بین‌المللی قابل‌توجه است اما هنوز با اهداف اصلی و آرمانی فاصله‌های زیادی داریم.

https://qomefori.ir/vdcj.xevfuqetysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما