تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 1276
آیت الله جواد فاضل با اشاره خطر اعتیاد و شیوع این بیماری در جامعه گفت: اکنون دربحث اعتیاد شاهد فراگیری آن درجامعه هستیم و معلوم نیست تا ۱۰ سال آینده شاهد چه اتفاقی در جامعه درباره موضوع اعتیاد باشیم.
 خطر اعتیاد و شیوع آن در جامعه جدی گرفته شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله محمد جواد فاضل  در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: راه اندازی سلامت خیرین ابتکار خوبی بود که اتفاق افتاد و امیدواریم مشارکت مردم بیشتر شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: اگر در کشور مدرسه سازی می شود و خیرین در مسائل مختلف کمک می کنند، هدف ریشه دار کردن دین در جامعه است.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر به کسی که بیمار است و به او برای رفع بیماریش کمک می شود، قطعا کار بزرگی صورت گرفته است و به همین دلیل،‌باید تلاش برای سلامت انسان ها در کشور ما  با سایر کشورها فرق اساسی باشد. باید او را به سمت دینداری سوق دهیم و به دینداری کمک کرده باشیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: باید نگاه خیرین این باشد که مردم همه  عیال خدا هستند و خدمت به مردم در واقع خدمت به خدا است. اگر این نگاه باشد، بسیار ارزشمند خواهد بود.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در مورد بحث صدقه هم همین مسئله مطرح است. اگر کسی موقع صدقه دادن، خدا را در نظر داشته باشد، ابتدا به دینداری خودش کمک کرده و در موضوع کمک به درمان مردم هم، همین مسئله مطرح است. در واقع قبل از همه، روح خود خیر تعالی پیدا می کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: این خیر نیتش این باشد، مردم همه عباد خدا هستند و اگر مسلمان هم نباشد، همین کمک به دین داری او است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه همه چیز را نباید از دولت انتظار داشت، اظهار داشت: ما نباید همه چیز به دوش دولت بگذاریم. اگر در بحث سلامت هم منتظر دولت بمانیم، معلوم نیست، چه اتفاقی بیفتد. خیرین کمک کنند تا جلوی بیماری ها گرفته شود، تا امراض مختلف پیش نیاید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به توجه حوزه علمیه به امر سلامت مردم درگذشته و گنجاندن دروس سلامت در کتاب های آموزش و پرورش گفت: در همین حوزه علمیه در گذشته، در کتابها بحث طب سنتی و حتی آموزش و پرورش مطرح بوده، ولی الان مطرح نیست. باید به این فکر بود، چگونه می شود دستورات دینی درباره سلامت را در جامعه و مدارس و کتابهای آموزش و پرورش پیاده و اجرایی کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به وادار کردن و همکاری خیرین در ارتباط با توجه به بحث سلامت با مجلس و دولت افزود: باید خیرین، در بحث توجه به سلامت، دولت و مجلس را وادار به حرکت کند و حتی کمک کنند تا کار پیش رود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره خطر اعتیاد و شیوع این بیماری در جامعه گفت: اکنون دربحث اعتیاد شاهد فراگیری آن درجامعه هستیم و معلوم نیست تا 10 سال آینده شاهد چه اتفاقی در جامعه درباره موضوع اعتیاد باشیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: موضوع دیگر استفاده از معارف دینی در بحث سلامت است. باید به معارف دینی در بحث سلامت کاملا تأکید کرد.

این استاد درس خارج گفت: می توان نیازهای سلامت را به حوزه و مراکز علمی و فقهی منتقل کرد و برای آن مسئله کارهای پژوهشی انجام داد  و در همین رابطه  یکی از موضوعات که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درمورد آن پژوهش انجام داده است مسئله مرگ مغزی بود و برکات خوبی برای جامعه است.

https://qomefori.ir/vdch.qnzt23ni-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما