تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 12368
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی کامل شهرداری در برگزاری دهه ولایت در شهر قم خبر داد.
آمادگی شهرداری قم برای دهه ولایت/از آذین‌بندی و فضاسازی ویژه شهر تا پیش‌بینی تمهیدات برای عید قربان و عید غدیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید محسن میرهادی با اشاره به نزدیکی ایام دهه ولایت اظهار داشت: مجموعه شهرداری برای برگزاری باشکوه دهه ولایت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.
وی با یادآوری رسالت ذاتی شهرداری افزود: باید ارگان‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های دهه ولایت پیش‌قدم شده و شهرداری نیز در کنار دیگر ارگان‌های فرهنگی رسالت خود را انجام داده و نباید تمام‌کار بر عهده شهرداری گذاشته شود.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: آماده‌سازی و فضاسازی شهر از عید قربان تا عید غدیر در مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه شهرداری در دستور کار قرار گرفته و سازمان زیباسازی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ است.
وی اجرای دعای عرفه در سطح مناطق را مطرح کرد: آماده‌سازی شهر برای دعای عرفه در مناطق و مسجد مقدس جمکران و همچنین حرم مطهر و انجام نماز عید قربان یکی از برنامه‌های شهرداری بوده و برگزاری مراسم عید سعید غدیر به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.
میرهادی ادامه داد: برگزاری مراسم پیاده‌روی تا مسجد مقدس جمکران نیز برنامه‌ریزی‌شده و در صورت درخواست، نمایشگاه غدیر نیز در پردیسان برپا می‌شود و مجوزهای لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در روز عید قربان و غدیر نیز در حال صادر شدن است.
وی عرضه دام برای مراسم عید قربان را نیز مطرح کرد و گفت: آذین‌بندی شهر، نورپردازی و چراغانی معابر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و مدیریت یکپارچه برای سیما و منظر در شهر اجرایی می‌شود.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: اهتزاز پرچم‌های بلند، نصب ریسه‌های رنگی و پرچم‌های دو سر چوب همچنین نصب بنرهای فرهنگی و تبلیغی در حال اجرا است و نورپردازی بلوار پیامبراعظم(ص) به‌صورت ویژه انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌های کلی در همه نقاط شهر، هر منطقه نیز به‌صورت ویژه‌برنامه‌هایی را اجرا کرده و اجرای نماز عید سعید قربان به‌صورت خاص برنامه‌ریزی‌شده و اماکن رو بازی که قرار است دعای عرفه و نماز روز عید برگزار شود، نظافت و شست‌وشو می‌شود.
میرهادی یادآور شد: تأمین پارکینگ، آب شرب و ساماندهی ترافیک در اماکن روبازی که قرار است دعای عرفه و نماز عید قربان برپا شود، در دستور کار قرار گرفته است.
وی از آذین‌بندی ویژه عید غدیر در معابر خبر داد و ابراز کرد: بزرگراه امام علی(ع) و زیرگذر غدیر به‌صورت ویژه آذین‌بندی شده و برای پیاده‌روی خودجوش روز غدیر برنامه‌ریزی‌ لازم برای آذین‌بندی بلوار و راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طی مسیر انجام‌شده است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم  یادآور شد: برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، خدمات‌رسانی در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در بین مناطق شهرداری و در فواصل مشخص تقسیم‌شده است و ۱۵ دستگاه تانکر آب آشامیدنی در مسیر بلوار پیامبراعظم(ص) مستقر خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: برای حفظ ایمنی مسیر پیاده‌روی، تیم‌های آتش‌نشانی نیز در طول مسیر مستقرشده و تیم‌های ایمنی در روز عرفه و نماز عید قدیر نیز حضور خواهند داشت.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjotev.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما