تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 11942
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت علم دینی، گفت: رویکرد علم باید به سمت گره گشایی از کار مردم، افزایش باورهای دینی و پالایش فرهنگی جامعه باشد.
وزیر علوم: رویکرد علم به سمت گره گشایی از مردم و افزایش باورهای دینی باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد علی زلفی گل عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، افزود: این پژوهشگاه باید اساسنامه تشکیل حوزه و دانشگاه را مرتب مورد مطالعه قرار دهد و راهکار ارائه کند که چگونه ارتباط بین حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: تقویت رابطه بین حوزه و دانشگاه باید بر این محور باشد که برای پرواز هر انسانی بال علم و ایمان با هم لازم است.
زلفی گل تاکید کرد: در کشور نیاز به فرهنگ آفرینی، نوآفرینی و نیازآفرینی داریم ولی فرهنگ آفرینی یکی از کارکردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است و باید فرهنگی ایجاد شود که زمینه وحدت حوزه و دانشگاه را مهیا کند.
وزیر علوم افزود: فرهنگ آفرینی از کارکردهای مکان ها و انسان های علمی است و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید راهکار ارائه دهد که استادان دانشگاه با استادان حوزه علمیه کار مشترک انجام دهند و تعامل علمی داشته باشند.
وی افزود: استادان علوم انسانی در حوزه و دانشگاه باید در پایان همه مقالات و کارهای علمی، یک خروجی و برآیند برای سیستم اجرایی کشور داشته باشند تا در سال های آینده دانشمندان حوزوی و دانشگاهی با تیم های تحقیقاتی، آموزشی و فناوری با هم گره بخورند و خروجی خوبی را شاهد باشیم.
زلفی گل تاکید کرد: خروجی کار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باید به آن منجر شود که در سال ۱۴۰۵ استادان مشترک حوزه و دانشگاه در فناوری ها و تحقیقات افزایش یابد.
در این آیین از خدمات "حجت الاسلام علی‌محمد حکیمیان" تقدیر و "حجت الاسلام محمد باقر سعیدی روشن" به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معارفه شد.
انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcgxy9q.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما