تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 11831
کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: هوای استان قم در روز جمعه ۸ فروردین ماه شاهد گرد و غبار خواهد بود که شدت آن از بعدازظهر روند افزایش دارد و تا سحر روز شنبه نیز ادامه دارد.
آسمان قم روز جمعه غبارآلود است
 سعید اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فوری افزود: پدیده گرد و غبار که عصر امروز شروع شده است تا نیمه شب ادامه دارد و روند کاهشی موقتی دارد.
وی در رابطه با شرایط جوی در هفته آینده افزود: یکشنبه آینده شاهد باراندگی پراکنده در استان قم خواهیم بود اما تاثیر زیادی بر کاهش گرد و غبار در هفته پیش رو نخواهد داشت و به سبب افزایش باد در نیمه دوم هفته آینده پیش بینی می شود که با گرد و غبار افزایش یابد.
اسماعیلی با بیان اینکه احتمالا گرد غبار پدیده غالب استان قم در تابستان خواهد بود افزود: در صورت تداوم روند کاهشی بارندگی در این استان و استمرار آن تا فصل تابستان، پیش بینی می شود که حدودا ۳۰ روز در فصل تابستان شاهد آلودگی هوا باشیم.
وی در رابطه با اینکه چرا با وجود افزایش گرد و خاک در عصر پنجشنبه، هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی قم داده نشد، گفت: براساس پروتکل های مربوطه، هشدار نارنجی زمانی صادر می شود که شرایطی آلودگی هوا حداقل برای ۲۴ ساعت پایدار باشد و یا پیش بینی افزایش باد و به سبب آن احتمال افزایش گرد و غبار داشته باشیم، اما با توجه به اینکه این پدیده برای ۲۴ ساعت پایدار نخواهد بود و با افزایش سرعت باد رو برو نیستیم، به همین سبب هشدار زرد که پیشتر داده شد برای آگاهی گروه های حساس و شهروندان قمی کفایت می کند.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcdfj0f.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما