تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 10627
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح همیاران بازیافت در مدارس قم خبر داد و گفت: در طرح همیاران بازیافت که از ابتدای آذرماه در مدارس ابتدای شهر قم اجراشده، 39 هزار و 174 دانش‌آموز در 184 مدرسه در یک ماه گذشته آموزش‌دیده‌اند.
اجرای طرح همیاران بازیافت در مدارس قم/آموزش ۳۹ هزار و ۱۷۴ دانش‌آموز در این طرح
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، به اجرای طرح همیاران بازیافت در مدارس مقطع ابتدایی شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح دانش‌آموزان مقطع ابتدای از سال سوم تا ششم با راهکارهای مدیریت پسماند آشنا می‌شوند.
وی افزود: در این طرح که از ابتدای آذرماه آغازشده است، دانش‌آموزان با کمک والدین، پسماندهای خشک خود را تفکیک کرده و به غرفه‌های بازیافت تحویل می‌دهند و به دانش‌آموزانی که بیشترین مشارکت را دارند جوایزی اهداشده و از آن‌ها تقدیر می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نحوه اجرای طرح همیاران بازیافت را تشریح کرد و گفت: آموزشگران با مراجعه به مدارس به دانش‌آموزان مقطع چهارم،‌ پنجم و ششم آموزش داده و این سه گروه وظیفه آموزش به سه مقطع پایان‌تر را بر عهده می‌گیرند.
وی تعداد دانش‌آموزان آموزش‌دیده در یک ماه گذشته را  ۳۹ هزار و ۱۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانش‌آموز از ۱۸۴ مدرسه در یک ماه گذشته آموزش‌دیده‌اند و امیدواریم با آموزش و فرهنگ‌سازی بخشی از مشکلات جمع‌آوری پسماند در شهر قم را حل کنیم.
میرابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۶۵۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت البرز تحویل داده می‌شود که بخشی از این زباله‌ها در سایت تفکیک می‌شود ولی اگر این تفکیک از منزل انجام شود هزینه‌های مدیریت شهر را بسیار کاهش می‌دهد.
وی در پایان تأکید کرد: امروز زباله و پسماند به نام طلای کثیف شناخته می‌شود و باید نسبت به مدیریت و استفاده بهینه از آن تلاش کنیم و این کار تنها با مشارکت همه شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcfevdy.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما