تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : 7986
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار استانی و بودجه‌های مشخص شهرداری برای ساماندهی چهل اختران خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ صحن بهسازی شده و ساخت پارکینگ نیز آغاز می‌شود.
آخرین خبرهای از ساماندهی چهل اختران قم/از بازنگری در طرح تا آغاز عملیات صحن سازی و ساخت پارکینگ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به آخرین تصمیمات برای ساماندهی چهل اختران اظهار داشت: در سال جاری با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی، ۲۰ میلیارد تومان بودجه به این موضوع تخصیص داده‌شده و با همکاری و جلسات مشترک بین شهرداری و اداره کل و راه و شهرسازی، طرح بازنگری این پروژه در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

وی با بیان اینکه در بازبینی طرح قسمتی از محدوده کاهش پیداکرده و بخشی از محدوده آزادشده است، ابراز کرد: برای قسمتی دیگر از این محدوده باید طرح تکمیلی تهیه کنیم و رویکرد پروژه به سمت بهسازی محیطی تغییر کرده و تملکات در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: در طرح جدید اجرای پروژه‌های سنگین در اولویت دوم قرار گرفت و قرار بر بهسازی محیطی باهدف ساماندهی محدوده و ارتقا سیما و منظر اطراف چهل اختران است و با مصوبه جدید، طرح در زمان کمتری قابل‌اجرا خواهد بود.

وی از اختصاص ردیف بودجه خاص در شهرداری به این طرح خبر داد و گفت: علاوه بر ۲۰ میلیارد بودجه اختصاصی اداره کل راه و شهرسازی به این پروژه، شهرداری نیز ردیف بودجه اختصاصی سال ۱۴۰۱ خود را نیز تخصیص داده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بهسازی محیطی این منطقه را شروع کنیم.

خاکی برنامه و طرح بهسازی را موردتوجه قرارداد و گفت: تلاش شده صحن و رواق اصلی امام‌زاده را احداث کنیم تا باوجود چند مدیریتی طرح و چالش‌های آن، هم‌زمان توسعه شبستان و احداث صحن را انجام شود و چند لکه نیز بازنگری شهری شده و تملک آن‌ در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز کرد: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و اداره کل اوقاف و تولیت این آستان مقدس نیز باید برنامه‌های توسعه صحن امامزاده را هم‌زمان انجام دهد تا توسعه صحن و احداث شبستان‌ها را هم‌زمان داشته باشیم.

وی تغییر اعداد و مساحت طرح را اعلام و بیان کرد: محدوده طرح از ۴.۳ هکتار مصوب به ۲ هکتار مداخله تغییر و بازنگری صورت گرفت، در ابتدا باید لکه‌ها شناسی شده و بعد از تعریف طرح مابقی را عرصه را آزادسازی کنیم و در حال حاضر سه محدوده مداخله، مطالعه و آزادشده تعریف‌شده است.

خاکی برنامه بهسازی چهل اختران را تشریح و ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ صحن بهسازی شده و ساخت پارکینگ نیز آغاز می‌شود که ممکن بوده بخشی از تملکات به سال ۱۴۰۲ برسد، اما پارکینگ به کامل شدن تملک منوط نشده و هر چه تملک انجام شود به پارکینگ اضافه خواهد شد.

وی سپس به افزایش پارکینگ اشاره و تأکید کرد: تمرکز طرح بر تملک برای صحن بوده و پارکینگ سطحی در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود، ولی ادامه پارکینگ سازی و تملک آن تدریجی بوده و با تخریب هر‌ پلاک به ظرفیت پارکینگ اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بهسازی سیما و منظر محدود چهل اختران را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: بخشی از سیما و منظر منطقه با رواق سازی بهبود پیداکرده و بخشی نیز به‌مرورزمان و با تکمیل طرح کامل می‌شود.

وی زمان‌بندی اجرای طرح را در مرحله نخست را ۴ ماه اعلام کرد و یادآور شد: ۲۰ میلیارد تومانی که اداره کل راه‌سازی جذب کرده باید در ۴ ماه نخست سال تخصیص پیداکرده و هزینه شود و امیدواریم تا پایان سال بیش از برنامه زمان‌بندی‌شده طرح را جلو ببریم.

انتهای پیام/***ن

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.wbzurhb90iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما