تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 7538
رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم از اجرای پروژه راه فیروزه‌ای در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران با هدف پررنگ‌تر شدن بعد فرهنگی و معنوی این بلوار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد با اشاره به نامگذاری مسیر بین حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران به نام “راه فیروزه‌ای”، بیان کرد: این مسیر طی سال‌های اخیر در مناسبت مختلف مذهبی مانند عید غدیر، اربعین و نیمه شعبان به مسیر خاص و ویژه ای تبدیل شده که در این بین استقبال و رغبت میلیونی مردم در شب نیمه شعبان مورد توجه جهانیان است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم ادامه داد: هدف از اجرای راه فیروزه‌ای ایجاد فضای معنوی و آرامشبخش در طول مسیر بین حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران است.
طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری قم در تلاش است تا در قالب راه فیروزه‌ای فضای معنوی این محور را پررنگ‌تر کند و امسال مجموعه مدیریت شهری قدم نخست را در این زمینه برداشته است.
وی با اشاره به نحوه اجرای طرح راه فیروزه‌ای در مسیر بین حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، ابراز داشت: راه فیروزه‌ای یک اقدام زمان‌بر است که فاز نخست آن از سال آینده بصورت رسمی آغاز می‌شود و تا رسیدن به نقطه کمال باید مراحل مختلفی را سپری کند.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بیان کرد: با مشارکت نیروهای مردمی و برپایی موکب های فرهنگی و آموزشی، فضای معنوی و فرهنگی این محور از هر سال دیگر پررنگ تر شده است.
انتهای پیام/ش

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.x8fbjh8nv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما