تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 7400
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: باید فرهنگ و سنتی در جامعه نهادینه شود تا خانواده‌ها به مناسبت‌های مختلف مانند فرزندآوری، مناسبت‌های مذهبی، موفقیت‌های فردی و اجتماعی و غیره یک نهال در سطح استان کاشته و نسبت به نگهداری از آن اهتمام بورزند.
درختکاری در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود/ضرورت ورود بانوان به عرصه‌های مختلف اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری صدیقه صدیق‌تقی‌زاده در حاشیه کاشت نهال در بوستان بانوان قم به مناسبت هفته درختکاری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: یکی از چالش‌هایی موجود، ورود و تأثیرگذاری بانوان در عرصه‌های اجتماعی به‌خصوص عرصه‌های دارای مزیت برای زنان و بانوان استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: آموزش، تربیت، مشاوره و محیط زیست از عرصه‌هایی بوده که ورود و تأثیرگذاری بانوان در آن‌ها دارای مزیت و تأثیرگذاری بیشتری است.

وی با اشاره به‌تناسب روحی، عاطفی و ویژگی‌های فردی به عرصه‌های آموزش، تربیت، مشاوره و محیط زیست، گفت: بانوان به دلیل روحیه لطیف خود می‌توانند در این عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند؛ همچنین زنان و دختران با اثرگذاری در توسعه فضای سبز شهری و توجه به محیط زیست می‌توانند ارزش و اهمیت این فضاها را در نسل آینده نهادینه کنند.

صدیق‌تقی‌زاده یادآور شد: باغبانی از یک نظر شبیه نقش مادری است که نیازمند صبر، حوصله و از خودگذشتگی است و اگر بانوان به سمت محیط زیست و کاشت نهال سوق داده شوند شاهد جامعه‌ای بانشاط‌تر در آینده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و سنتی در جامعه نهادینه شود تا خانواده‌ها به مناسبت‌های مختلف مانند فرزندآوری، مناسبت‌های مذهبی، موفقیت‌های فردی و اجتماعی و غیره یک نهال در سطح استان کاشته و نسبت به نگهداری از آن اهتمام بورزند.

انتهای پیام/***ش

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.xqma2bq0xla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما