تاریخ انتشار :جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : 6813
رئیس اداره برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بر اهميت هوشمند سازی در حوزه گردشگری تأکید كرد و گفت: اگر بخواهیم گردشگری را به شکل جامع، همگانی، ارزان و با ضریب نفوذ بالا تعریف کنیم باید به سمت گردشگری مجازی برویم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  حجت‌الاسلام حمیدرضا افشاری در نخستین نشست مجازی گردشگری فرهنگی که به همت کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با موضوع اطلاع‌رسانی و برنامه‌های فرهنگی، گردشگری اعیاد شعبانیه و ایام نوروز برگزار شد، با اشاره به اینکه هویت انسان از بخش فرهنگی نشات می‌گیرد، اظهار کرد: هویت فرهنگی هر انسان با گردشگری در ارتباط است و انسان قرن ۲۱ که ادعای تمدن را دارد، به پیشرفته‌ترین گردشگری‌ها فکر می‌کند و اگر مدیران شهری به این مقوله توجه نکنند از سیر تحول اقتصادی دنیا عقب می‌افتند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: خاستگاه عموم مردم گردشگری در اقصی نقاط عالم و حتی دیگر کرات است و مردمی هستند که هزینه‌های کلانی برای این نوع از گردشگری انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در گردشگری فرهنگی با گردشگری حوزه دین روبه‌رو هستیم، گفت: افراد زیادی بوده که برای موضوعات اعتقادی دست به گردشگری می‌زنند و امروزه گردشگری در موضوع منجی و انتظار در دنیا علاقه‌مندان زیادی دارد که درباره این موضوع در کشورهای مختلف جست‌وجوگری می‌کنند.

افشاری با تأکید بر اینکه باید زمینه‌ها و مزیت‌های خودمان را در زمینه گردشگری احصا کنیم، ابراز کرد: توسعه گردشگری نیازمند سندی روشن شامل اهداف، چشم‌انداز، سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها و تدوین طرح و برنامه در حوزه گردشگری است که باید بر اساس طرح‌های جامع و اسناد بالادستی تدوین شود.

وی در پایان بر اهمیت هوشمند سازی در حوزه گردشگری تأکید و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گردشگری را به شکل جامع، همگانی، ارزان و با ضریب نفوذ بالا تعریف کنیم، باید به سمت گردشگری مجازی برویم؛ چراکه مردم علاقه‌مند هستند با هزینه و وقت کمتر از اماکن تفریحی گردشگری کسب اطلاعات کنند و هر چه ما در بسترسازی فضای مجازی کار کنیم می‌توانیم این گردشگری را گسترش دهیم.***/ع

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.vemfuqeotsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما