تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 6266
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به اینکه انتظار داریم قانون 14ساله تعرفه گذاری خدمات پرستاری هرچه سریعتر اجرایی شود، گفت:امروز کمبود نیروی انسانی پرستار در استان با اضافه کاری در حال جبران است که فشار مضاعف روی پرستاران می باشد.
قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هرچه سریعتر اجرایی شود/کمبود نیروی انسانی پرستار استان جبران شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  علیرضا طریقی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار با اشاره به اینکه این سازمان تنها سازمان مردم نهاد است، اظهار داشت: سال 1382 این سازمان تاسیس شد و انتخاب هیئت مدیره توسط خود اعضا انجام می شود.

وی ادامه داد: پنج رده در انتخاب هیئت مدیره شرکت دارند. در کل کشور 147 هیئت مدیره حاضر هستند.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به اینکه جامعه پرستاری استان سه هزار نفر می باشد گفت: شیوع کرونا در کشور از بهمن ماه سال 1398شروع شد و در این ایام پرستاران با جانفشانی و ایثار از حیثیت جامعه پرستاری دفاع کردند و مانند دفاع مقدس در خط مقدم با بیماری مبارزه کردند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور از گروه پرستاری 150نفر شهید، 143هزار نفر ابتلا به کرونا و 8500 نفر جانباز بر اثر ابتلا به کرونا داریم.
طریقی با اشاره به برخی مشکلات و مطالبات جامعه پرستاری گفت: یکی از مسائل مهمی که ما دنبال آن هستیم تا اجرایی شود اجرای سریع و فوری قانون تعرفه خدمات می باشد. این قانون 14سال است که در حال اجرا می باشد اما هنوز اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد: سال 98در دیدار جامعه پرستاری با رهبر معظم انقلاب هم این موضوع مطرح شد و یکی از مطالبات رهبری هم بود اما با گذشت دو سال ازآن موضوع هنوز اجرایی نشده است.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به اینکه اجرای تعرفه خدمات بیشتر به نفع مردم است، گفت: در تلاش هستیم خدمات پرستاری به سمت منزل بیماران برود اما این موضوع مسلتزم اجرای این قانون است.
وی عنوان کرد: با آموزش به موقع می توانیم از بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود.
طریقی با اشاره به عدم اجرای پرداخت فوق العاده خاص که در بند امور استخدامی است ، بیان داشت: آیا نباید این پرداخت به این گروه که دو سال مجاهدانه و دلسوزانه در حال تلاش و مبارزه با کروناست اجرایی شود.
وی عنوان کرد: یکی از مطالبات جامعه پرستاری موضوع نیروی انسانی و تعیین و ابلاغ سند استاندارد نیروی انسانی است.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم افزود: به ازای هر تخت بیمارستانی باید 2و نیم نفر که 1.8 آن نیروی کارشناس و 7دهم آن نیروی غیر حرفه ای باشد. در حالی که در استان این مسئله به یک می رسد و از میانگین هم پایین تر هستیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی با اضافه کار برای دیگر نیروها جبران می شود درحالی که این مسئله اشتباه است چرا که نیرو پرستاری باید بعد از شیفت خود استراحت کافی داشته باشد.
طریقی بیان کرد: انتظار داریم اگر سلامت مردم و نیروهای جامعه پرستاری برای مسئولین مهم است این تبدیل وضعیت نیروها بدون تبصره اجرایی شود.
وی گفت: 11شهید کرونایی در استان ثبت شده است که در مجموعه بیمارستانی هیچ شهیدی از جامعه پرستاری نیست و در خصوص این قشر کم لطفی شده است.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به برنامه های روز پرستار گفت: همایشی برای تجلیل از پرستاران استان در چند روز آینده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای سلامت، غبارروبی مزار شهدا، غبار روبی ضریح حرم مطهر حضرت معصومه(س)، برگزاری مسابقه عکاسی و مسابقه ورزشی بخش از برنامه های روز پرستار است.
طریقی در خاتمه با اشاره به برخی کم لطفی ها نسبت به جامعه پرستاری، گفت: این کم لطفی ها باعث شده است که برخی پرستاران به خارج از کشور مهاجرت کنند.




 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.0b0urhb50iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما