تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 4906
قم- متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه تعطیلی کامل در مهار کرونا موثر نیست، گفت: مردم به شیوه زندگی کرونایی عادت کنند.
مردم به شیوه زندگی کرونایی عادت کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  با اشاره به جهش‌های ویروس کرونا گفت: به دلیل ماهیت تغییر پذیر و حفظ بقای خود ویروس گونه‌های جدید ویروس که به نام‌هایی مانند ویروس انگلیسی، آفریقایی و هندی یا دلتا شناخته می‌شوند شکل می‌گیرند. اصل ویروس یکی است اما تغییراتی شکل می‌گیرد که به نفع ویروس و به ضرر انسان است. به سود ویروس است به این دلیل که بقا و تکثیر آن بیشتر می‌شود و به ضرر انسان است چون آسیب زایی و بیماری زایی را بیشتر می‌کند و به این دلیل که تغییرات برای بدن انسان شناخته شده نیست سرعت انتقال و بیماری زایی افزایش می‌یابد و به همین دلیل ناشناخته بودن، جهش دلتا با سرعت و بیماری زایی بیشتر در جامعه در حال چرخش است.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه هیچکدام از واکسن‌های موجود، خطر ابتلاء و انتقال را صفر نمی‌کنند افزود: موارد اثبات شده در تأثیر مثبت واکسن، پیشگیری از نوع شدید و مرگ ناشی از بیماری است. همچنین اگر ویروس قابلیت ایجاد بیماری شدید را از دست بدهد قاعدتاً تکثیر کمتری دارد و انتقال ویروس بین افراد کمتر می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: بهترین نتیجه‌ای که در حال حاضر واکسن می‌تواند در کل جامعه داشته باشد این است که زنجیره انتقال ویروس را کم یا متوقف می‌کند. اما باید دانست، افرادی در دنیا بودند که واکسن را به طور کامل دریافت کردند اما بر اثر کرونا فوت کردند؛ منتهی با مقایسه فوت افراد واکسن نزده و واکسن زده به این نتیجه می‌رسیم که موارد فوت افراد واکسن زده بسیار کم و نادر است و در نتیجه توصیه مؤکد به امر واکسیناسیون عمومی است.

آقا حسنی در ادامه تصریح کرد: وقتی صحبت از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌شود اکثر مردم فکر می‌کنند با زدن ماسک پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است. اما واقعیت این است که مردم باید بدانند چگونه با کرونا زندگی کنند؟ و اینکه توصیه به تعطیلی می‌شود پیشنهاد مناسبی نیست. مردم باید روال عادی زندگی خود را داشته باشند در عین حال توجه داشته باشند کرونا یک بیماری ویروسی است که می‌تواند از افراد نزدیک یا غیر نزدیک به من منتقل شود و اگر مردم به این باور برسند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و زنجیره انتقال بیماری ضعیف خواهد شد و اگر اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود مردم می‌توانند زندگی فردی و اجتماعی خود را به صورت عادی داشته باشند و باید یاد بگیریم در این شرایط چگونه زندگی کنیم.

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در کاهش اضطراب و آشفتگی در جامعه گفت: دادن اطلاعات و آمار اشتباه درباره بیماری، نگران کردن مردم در مورد کمبود دارو، تجهیزات و تخت بیمارستانی سبب افزایش نگرانی در جامعه و به تبع آن افزایش مراجعه غیر ضروری به پزشکان و بیمارستانها می‌شود و این نگرانی سبب تحریک پذیری مردم می‌شود و سبب مشکلاتی بر افراد و جامعه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم اطلاع رسانی صحیح از این بیماری افزود: بیشتر افراد به صورت سرپایی درمان می‌شوند و نیاز به داروهای خاصی نیست و در حال حاضر نیز در تأمین داروهای خاص کرونا هم مشکلی وجود ندارد و تجهیزات درمان نیز شاید در مقطعی به دلیل افزایش بیمار کم شود اما به طور کلی دارو و تجهیزات وجود دارد و نباید در این مورد به مردم نگرانی داد.

آقا حسنی در ادامه تصریح کرد: از آنجا که روح بر جسم تأثیر می‌گذارد انتقال نگرانی به مردم باعث می‌شود افرادی که بیماری خفیف دارند بیماری آنها شدید شود.

متخصص بیماری‌های عفونی در پایان گفت: مردم از بابت درمان آسوده خاطر باشند چرا که کادر درمان و بهداشت در حال انجام وظایف خود هستند و در کنار مردم هستند و مردم نیز در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی، کادر بهداشت و درمان را از خود بدانند چرا که آنها هم خسته می‌شوند و بیشتر از انرژی خودشان فعالیت می‌کنند تا انشاالله از این شرایط سخت عبور کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.wnyk49noi5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما