تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 4602
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بازآفرینی شهری را چندوجهی دانست و گفت: در این راستا تعامل دستگاه‌های متولی ازجمله میراث فرهنگی و راه و شهرسازی یک ضرورت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  علیرضا خاکی با اشاره به اجرای طرح‌های بهسازی بافت‌های فرهنگی و تاریخی اظهار داشت: طرح‌های کف سازی بازار کهنه، بازار نو، محورعشقعلی، شاه حمزه در اجرای طرح‌های توسعه محورهای فرهنگی بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در ارتقاء سطح زندگی و کیفیت شهری مؤثر است، افزود: بازآفرینی پروژه‌های عمرانی در بافت های شهری نیز در عمران و آبادانی تأثیرگذار بوده و در رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و همچنین آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

خاکی در بخش دیگری از سخنان خود به کف سازی بازار کهنه اشاره کرد و گفت: این بازار با خروج صنایع تولیدی مزاحم می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد بازار و جذب توریست مؤثر باشد.

وی ابراز کرد: همچنین بازسازی بازار نو و ایجاد رونق اقتصادی در آن سبب احیای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و حضور گروه‌های اجتماعی فعال در این زمینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی  اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه بازآفرینی چندوجهی است و لازمه آن حضور مستمر همه دستگاه در این عرصه است، اذعان کرد: در این زمینه نیازمند مدیریت واحد شهری هستیم و خوشبختانه در اجرای پروژه محور میدان میر، فعالیت پنج دستگاه در کنار هم، این مهم را درصحنه عمل به نمایش گذاشت.

خاکی یادآور شد: پروژه‌های بازآفرینی شاید کم‌هزینه‌تر باشد ولی تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی زیادی به همراه دارد و در این موضوع نیز باید با یک تعامل سازنده با شهروندان اجرای آن را دنبال کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد: باید در اجرای پروژه‌های مختلف بازآفرینی ازجمله بازارها، طوری اقدام لازم را داشته باشیم که کسبه به این باور برسند که اقدامات در راستای نیازهای آنان است.**

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.z0o2yt09xa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما