تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 3004
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید مجتبی سبحانی در طرح عملیات زمستانی شهرداری قم در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت بحران اظهار داشت: سال گذشته در بهار آبگرفتگی زیادی داشتیم و سال‌ها بود که این اتفاق می‌افتد که درنتیجه قرار بر این شد که مشکلات آبگرفتگی در همه مناطق شهر احصا شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم بابیان اینکه مشکلات همه مناطق شهر قم احصا شد افزود: از هر منطقه حدود ۲۰ تا ۲۳ مورد نقاط حساس آبگرفتگی شناسایی شد و برای هرکدام راهکار تعریف شد و هر سه ماه یک بار شهرداری‌ها مناطق رصد می‌شدند.
وی افزود: پایش‌های میدانی در بارندگی‌های اخیر نشان می‌دهد که به نسبت سال گذشته مشکلات آبگرفتگی در ۷۰ درصد از نقاط شهر حل‌شده بود، احداث کانال، جدول‌کشی و ایجاد انحراف و راهکارهایی مانند این باعث شد که امسال در بارندگی اخیر که با حجم زیادی هم بود آبگرفتگی نداشته باشیم.
سبحانی بابیان اینکه بسیاری از این نقاط بعد از سالها رفع شده است تأکید کرد: ۳۰ درصد از مشکلات هنوز باقی‌مانده است که نیاز به اقدامات زیربنایی دارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شیب شهر به سمت نقاطی است که ساخت و سازهای جدید صورت گرفته است تاکید کرد: بخشی از آبگرفتگی ها به همین سبب است که باید رفع بشود. در زمینه ماشین آلات هم وضعیت خوبی داریم اما خیلی از آنها عمر ۲۵ ساله دارد، با زحمات دوستان در موتوری ماشین ها احیا و مرمت می شوند.
وی با اشاره به تجهیزات مناسب آتش نشانی تاکید کرد: آتش نشانی به نسبت شهرهای دیگر وضعیت خوبی دارد اما باید بیش از این باشد چرا که بحران یک بار ایجاد می شود و باید انقدر امکانات و تجهیزات داشته باشیم که بتوانیم بحران ها را جمع کنیم .
سبحانی بیان کرد: پمپ ها ترمیم شده است و ماشین آلات برای نمک پاشی و برف روبی آماده هستند وشهرداری به این موضوع نگاه رشد و تکمیل دارند که بتوانند تجهیزات را به روز و احیا کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مانور زمستانی کار بسیار خوبی است که نشان داده شده است شهرداری و دستگاه های امدادی این تجهیزات را دارند و همیشه آماده باش هستند.
وی افزود: همیشه وقتی ما با آرامش روزها را سپری می کنیم، این نیروهای خدمات شهری آماده باش هستند و در باران و برف یک سره سر کار هستند و کاری میکنند که به شهروندان فشار وارد نشود.
سبحانی با اشاره به اقدامات استان در زمینه مدیریت بحران افزود: اگر بحرانی به وجود بیاید تنها برعهده شهرداری نیست و ستاد مدیریت بحران باید در این راستا اقدام کند چرا که شهرداری در هر صورت تجهیزات محدودی دارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به ضرورت وجود شیوه نامه مدیریت بحران استان تاکید کرد: اتفاقی که در میدان کشاورز افتاد هم در نتیجه این بود که نیاز به تجهیزات وجود داشت و اگر مدیریت یکپارچه بود می توانست به صورت بهتری میتوانست عمل شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.uapct1au5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما