معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: توسعه خدمات غیرحضوری و هوشمندسازی فرایندهای شهرسازی با هدف کاهش مراجعات حضوری و افزایش رضایتمندی شهروندان از اولویت مهم معاونت شهرسازی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدرمضانی با اشاره به رویکرد «اول مردم» بهعنوان شعار محوری مدیریت شهری، اظهار کرد: یکی از الزامات تحقق این رویکرد در حوزه شهرسازی، تسهیل امور اداری و ارتقای کیفیت خدمات از طریق توسعه بسترهای غیرحضوری و الکترونیکی است.
وی افزود: در حال حاضر، خدمات متعددی در بستر سامانههای الکترونیک شهرسازی از جمله سامانه قمیار بهصورت غیرحضوری به شهروندان ارائه میشود که از آن جمله میتوان به پیگیری درخواستهای شهرسازی، دریافت مجوزهای ساختمانی، صدور گواهیهای شهرسازی، ثبت و دریافت گزارشهای مهندسان ناظر، انجام استعلامات شهرسازی، دریافت کد نوسازی از طریق شناسه ملی املاک و مستغلات، پاسخگویی برخط به استعلامات دفاتر اسناد رسمی و دریافت آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر تداوم این مسیر خاطرنشان کرد: در برنامههای پیشرو، افزایش خدمات هوشمند در صدور پروانههای ساختمانی، گواهی عدم خلاف و سایر استعلامات شهرسازی بهصورت ویژه در دستور کار قرار دارد و توسعه بسترهای نرمافزاری مرتبط با سامانههای شهرسازی بهطور جدی در حال پیگیری است.