تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 2246
سرپرست شهرداری منطقه سه قم با اشاره به سکونت 171 هزار نفر در این منطقه، گفت: در تعریض خیابان امام(ره) یک سری املاک شخصی و 13 گاراژ در محدوده وجود دارد که باید تملک شود، اما مشکل مالکیتی داشته و تملک آن، زمان‌بر است و از پروژه‌ای فرااستانی به شمار می‌رود.
۱۷۱هزار نفر در منطقه ۳ شهر قم ساکن هستند/تعریض خیابان امام خمینی(ره) مشکل تملکی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهرداد روحانی با اشاره به ویژگی‌های منطقه سه شهر قم، اظهار داشت: محدوده جغرافیایی منطقه سه شامل خیابان امام خمینی(ره) از شمال به سمت اتوبان قم- تهران و از جنوب میدان سعیدی و بلوار نیروی هوایی تا هفت‌تیر و از شرق، بلوار شهید قاسم سلیمانی، رودخانه و جاده کوه سفید و در محدوده غربی از ریل راه‌آهن و انتهای خیابان مدرس و ابتدای روگذر امام‌زاده ابراهیم است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم بیان کرد: مناطق هم‌جوار منطقه ۳ شامل مناطق ۱، ۷ و ۶ است و این منطقه ازنظر جمعیت شامل ۱۷۱ هزار نفر ساکن بوده که کاهش ۱۵ هزارنفری را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات، مهاجرت‌هایی به مناطق یا شهرهای اطراف داشته‌ایم.

روحانی با بیان اینکه تعداد خانوار ساکن در منطقه ۴۸ هزار خانواده است، تصریح کرد: مساحت این منطقه ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده که بعد از منطقه چهار بزرگ‌ترین منطقه قم به شمار می‌رود که ۱۹ درصد از مساحت شهر است، اما ازنظر جمعیت ۱۶ درصد در آن ساکن هستند که افت سه‌درصدی نشان از مهاجرت است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی می‌تواند در مهاجرت دخیل باشد که باید به‌درستی مورد ارزیابی قرار بگیرد، هرچند مسائل اقتصادی و رشد مناطق نقش مهمی در مهاجرت داشته است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم افزود: در جمعیت شهری، شاخص توسعه انسانی اهمیت دارد و تمرکز روی ابزارهایی چون خلق محیط بهتر و زندگی سالم، ایمنی، لذت بخشی در زندگی، مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی و درمانی و تراکم جمعیت است، از این نظر منطقه ۳ بهترین منطقه بوده اما ممکن است شاخص اقتصادی در آن دیده نشده باشد.

روحانی عنوان کرد: محدودیت‌های ترافیکی نیز یکی از علل مهم در کاهش جمعیت در منطقه است البته طرح  عقب‌نشینی از هر دو طرف خیابان امام خمینی(ره) و تعریض تا ۴۵ متر یکی از اقدامات مهم در رفع محدودیت‌های ترافیکی است.

وی خاطرنشان: در سال‌های اخیر عقب‌نشینی‌های خوبی انجام‌شده است که با این امر محدودیت‌های ترافیکی در منطقه ۳ برداشته می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم تصریح کرد: تعریض خیابان امام(ره)، در سال‌های گذشته آغاز و در عقب‌نشینی ادارات دولتی همچون شرکت نفت و جهاد کشاورزی و کلانتری ۱۷، اقدامات خوبی انجام شد، البته یک سری املاک شخصی و ۱۳ گاراژ در محدوده وجود دارد که باید تملک شود اما مشکل مالکیتی دارد و تملک آن، زمان‌بر است و پروژه‌ای فرااستانی به شمار می‌رود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.jd0iw6d0vgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما