تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 22150
سرپرست منطقه پنج شهرداری قم گفت: این اقدام با هدف افزایش دوام و پایداری روسازی، جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین و کاهش خرابی‌های زودرس انجام می‌شود و نقش مؤثری در ارتقای ایمنی و کیفیت عبور و مرور شهری دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر منطقه پنج شهرداری قم، ابوالفضل میریک امامی در گفت‌وگویی از اجرای عملیات درزگیری آسفالت در معابر منطقه پنج شهرداری قم خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با هدف نگهداری بهینه روسازی، افزایش دوام و پایداری سطح آسفالت، و جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی به لایه‌های زیرین انجام می‌شود تا خرابی‌های زودرس کاهش یافته و کیفیت عبور و مرور شهری ارتقا یابد.
وی افزود: درزگیری آسفالت یکی از روش‌های مؤثر در نگهداری پیشگیرانه روسازی است که طی آن ترک‌ها و درزهای سطحی با مواد مخصوص پر و آب‌بندی می‌شود تا مانع نفوذ رطوبت و عوامل فرساینده به لایه‌های زیرین شده و از گسترش ترک‌ها جلوگیری شود.
سرپرست منطقه پنج شهرداری قم با تشریح مراحل اجرایی عملیات گفت: ابتدا ترک‌ها و درزها با هوای فشرده یا برس مکانیکی پاک‌سازی و در صورت نیاز باز می‌شود، سپس درزها کاملاً خشک شده و قیر پلیمری اصلاح‌شده در داخل آن‌ها تزریق می‌شود. ب
وی اضافه کرد: رای جلوگیری از چسبندگی قیر به لاستیک خودروها، سطح درزگیری‌شده با ماسه نرم یا گرد سنگ پوشانده می‌شود.
میریک امامی با اشاره به مشخصات مواد مصرفی خاطرنشان کرد: استفاده از قیر پلیمری مخصوص درزگیری موجب افزایش عمر مفید روسازی، مقاومت حرارتی بالا و پایداری در برابر نفوذ آب و تغییرات دمایی می‌شود و نیاز به روکش مجدد را کاهش می‌دهد.
وی تأکید کرد: این عملیات معمولاً در فصول گرم و خشک سال انجام می‌شود تا چسبندگی قیر حفظ شود و اجرای آن در شرایط جوی نامناسب مانند بارندگی یا سرمای شدید مجاز نیست.
سرپرست منطقه پنج شهرداری قم در پایان افزود: اجرای طرح درزگیری آسفالت علاوه بر افزایش عمر روسازی و کاهش هزینه‌های نگهداری، ایمنی تردد وسایل نقلیه را بهبود می‌بخشد و نقش مؤثری در بهسازی منظر شهری و ارتقای کیفیت خدمات عمرانی شهرداری دارد.
 


انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcjyve8.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما