تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 21208
گامی جدید در ارتقای خدمات الکترونیک شهرسازی در شهرداری قم؛

به‌روزرسانی خودکار اطلاعات مالکین در فرآیند استعلام نقل و انتقال املاک

به‌روزرسانی اطلاعات مالکین در فرآیند استعلام نقل و انتقال املاک در شهرداری قم به عنوان گامی مؤثر در ارتقای خدمات هوشمند شهرسازی و تسهیل ارتباط با مالکان جدید در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم اجرایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری فرآیند استعلام نقل و انتقال املاک در این شهرداری به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های هوشمند شهرسازی انجام می‌شود.
در حال حاضر، دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری قمیار نسبت به ثبت و پیگیری درخواست‌های خود اقدام می‌کنند و این فرآیند تا مرحله تأیید نهایی ادامه می‌یابد.
سید محمود حاجی میررحیمی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم، در این خصوص اظهار داشت: در فرآیند فعلی، دفاتر اسناد رسمی اطلاعات ملک و مشخصات طرفین معامله (فروشنده و خریدار) را در سامانه قمیار ثبت کرده و این اطلاعات به شهرداری منطقه مربوطه ارجاع داده می‌شود. پس از طی مراحل لازم، پاسخ استعلام در بازه زمانی یک‌روزه برای املاک آپارتمانی و دو روزه برای املاک ویلایی صادر می‌شود.
وی با اشاره به قابلیت جدید افزوده‌شده به این فرآیند گفت: اخیراً امکان تأیید نهایی تغییر مالکیت به سامانه اضافه شده است که به‌واسطه آن، پس از نهایی شدن استعلام، اطلاعات مالکین جدید به‌صورت خودکار در سامانه‌های شهرسازی شهرداری قم به‌روزرسانی می‌شود. این قابلیت، ضمن تسهیل در فرآیندهای بعدی، امکان برقراری ارتباط دقیق و سریع با مالکان جدید را فراهم کرده و گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت خدمات شهرسازی الکترونیک به شمار می‌رود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcc4iqi.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما