تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : 16192
کارشناس مسائل سیاسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق یک عقلانیت راهبردی به کار برد و گوشه‌ای از قدرت بازدارندگی خود را به جهانیان نشان داد.
جمهوری اسلامی ایران با عقلانیت راهبردی پاسخ رژیم صهیونیستی را داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمدباقر خرمشاد روز پنج‌شنبه در مراسم تکریم از استادان دانشگاه قرآن و حدیث که در ساختمان مرکزی این دانشگاه در قم برگزار شد، طی سخنانی پیامدهای راهبردی عملیات وعده صادق را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این عملیات، انتقامی توأم بااحتیاط بود که باقدرت توسط نیروی های نظامی کشورمان به‌خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق و به‌شهادت‌رساندن نیروهای مستشاری کشورمان دو نظر وجود داشت، دسته اول بر این عقیده بودن که باید به‌فوریت پاسخی قاطع، فوری و دندان‌شکن داده شود.
خرمشاد افزود: دسته دوم افرادی بودند که بر این نقطه‌نظر تأکید داشتند که باید بااحتیاط اما قطعی پاسخ این جنایت را داد.
وی ادامه داد: دلیل این دسته از افراد این بود که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بی‌میل نیست که پای آمریکا و ایران را به‌صورت رودررو به جنگ باز کند، از همین رو بر ضرورت دادن پاسخ توأم بااحتیاط تأکید داشتند.
معاون سیاسی سابق وزیر کشور ابراز داشت: در این میان عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران هم به جنگ تمام‌عیار منجر نشد و پاسخ درخوری به این جنایت داد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق یک عقلانیت راهبردی به کاربرد و گوشه ای از قدرت بازدارندگی خود را به جهانیان نشان داد.
خرمشاد افزود: این عملیات دارای پیامدهای راهبردی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت است.
وی ادامه داد: اولین دستاورد این عملیات این بود که قدرت بازدارندگی کشورمان افزایش یافت که در عرصه بین‌الملل یکی از ابزارهای گرفتن هیمنه دشمنان قدرت بازدارندگی است.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: تغییر موازنه استراتژیک دومین دستاورد عملیات وعده صادق بود.
وی ادامه داد: مشروعیت‌بخشی به جبهه مقاومت، شکسته‌شدن تابوی حمله به اسرائیل از خاک ایران و افزایش سرمایه اجتماعی در درون و برون کشور از دیگر دستاوردهای این عملیات مهم و استراتژیک بود.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcirzaz.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما