تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 16048
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قم از اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات زیست‌محیطی و مدیریت پسماند شهرداری قم تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با معاون خدمات شهری، مدیرعامل و مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد، اظهار کرد: مباحث و موضوعات آموزشی و ارزشمند باید در دو جنبه نظری و کارگاهی ارائه شود تا تأثیرگذار بوده و از منظر تربیتی و عبرت‌آموزی مؤثر باشد.
امام‌جمعه قم ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند در راستای ارائه محتوای آموزشی و بیان تأثیرات اجتماعی آن، می‌بایست دو گروه مخاطب را بیش‌ازپیش مورد توجه و اهتمام قرار دهد و آن مخاطبان مدرسه و مساجد هستند.
وی با بیان اینکه محتوا و فرهنگ پسماند باید در کتاب‌های درسی قرار گیرد، اظهار کرد: همه افراد جامعه به‌ویژه دانش آموزان باید در خصوص تولید، نگهداری، بازیافت و مراحلی که مربوط به پسماند و فرهنگ آن است آگاهی پیدا کنند و این امر باید در متن کتاب‌های درسی دیده شود .
نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: تمام افراد در هر مقام و جبهه‌ای با موضوع پسماند برخورد دارند و این موضوع برای یک بخش جامعه نیست، بلکه تمام افراد را در هر موقعیت و مقام شامل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید با گروه‌های مؤثر مانند هیئات و خانم‌های خانه‌دار، برنامه‌های آموزشی را پیش برد، یادآور شد: خانم‌های خانه‌دار از بهترین مبلغان مباحث آموزشی هستند و می‌توانند در خصوص موضوعات پسماند و بازیافت در جمع‌های خود تبلیغ کنند .
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: دشمنان اسلام از ظرفیت بانوان برای کارهای عجیب‌وغریب استفاده می‌کنند و این در حالی است که این ظرفیت می‌تواند در امور فرهنگی و آموزشی مفید و ارزشمند مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcivuaz.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما