تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 16038
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.
نقش شهرداری قم در کم‌کاری نهادهای فرهنگی/لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محسن محرری در دیدار با آیت‌الله اعرافی از حمایت حوزه از شورای شهر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: کمتر از ۱۸ ماه تا پایان شورای ششم باقی است و تنها کارنامه ما در تاریخ ثبت می‌شود.
وی تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه شهرداری را افتخاری برای شورای شهر دانست و افزود: بودجه شهرداری در تفریق ۱۰ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان بوده و تا امروز تفریق بیش از مصوب و اصلاحیه بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال ۱۴۰۳ نیز اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیز بودجه ۱۴ همتی تصویب‌شده و باوجود اجازه دولت برای افزایش ۴۶ درصد تعرفه و عوارض تنها ۳۹ درصد افزایش تصویب شد و تلاش کردیم از راه سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت بودجه خود را تأمین کنیم.
وی از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده این عدد به قم اختصاص داده‌شده که بخش عمده آن برای حفاری مترو تا مسجد مقدس جمکران و ساعت ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.
محرری تصویب بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی مربوط به بخش فرهنگ را اتفاقی مبارک خواند و بیان کرد: بودجه سازمان فرهنگی نیز به ۸۰ میلیارد تومان ارتقاء پیداکرده و باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه‌های مهم در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام تملک چهل اختران و تکمیل پارکینگ این امامزاده، بهره‌برداری فاز ۵ عمار یاسر، تملک ۱۰۰ مغازه آرامستان نو و سرعت بخشی به پروژه بسط شرقی انجام‌شده است.
رئیس شورای شهر قم ادامه داد: اجرای پروژه دروازه ری نیز با پیگیری شورا سرعت خوبی پیداکرده و ۱۰ تقاطع در حال ساخت در شهر داریم و همچنین تملک مغازه‌های میدان نو نیز رو به اتمام است و به‌زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد اما متأسفانه اوقاف با شهرداری همکاری لازم را ندارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdch6vnz.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما