تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 16006
مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: ۳۵ نقطه بحرانی مستعد آب‌گرفتگی در منطقه سه شناسایی‌شده بود که بیش از ۳۰ مورد برطرف شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، منطقه سه را یکی از مناطق مهم شهری دانست و اظهار کرد: منطقه سه یکی از ورودی‌های شهر قم از سمت پایتخت است که ازاین‌رو اهمیت زیادی دارد، همچنین از نظر مساحت در کنار منطقه چهار بیشترین مساحت در بین مناطق را دارا است.  
وی مساحت منطقه را ۱۳۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این مساحت حدود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده بوده و بخش زیادی نیز صنعتی است که در جاده کوه سفید و بلوار شهید خداکرم ایجاد شده جایگاه خاصی در شهر پیدا کرده است، همچنین با مناطق شش، منطقه هفت و یک نیز هم‌مرز است.  
مدیر منطقه سه شهرداری قم چالش‌های منطقه را مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل منطقه نبود زیرساخت‌های لازم است که با تلاش طی چند سال گذشته با اجرای پروژه‌های عمرانی، بخشی از این کمبود در حال رفع است و می‌توانیم به مسائل روبنایی بپردازیم.  
روحانی وزیری یکی دیگر از مشکلات منطقه را جاری شدن آب‌های سطحی عنوان کرد و گفت: ۳۵ نقطه بحرانی در منطقه شناسایی شد که با اجرای پروژه‌هایی این تعداد به انگشت‌های دست رسیده است و مشکل خیابان‌هایی همچون بافقی که کامل زیر آب می‌رفت، با ۱۱۰۰ متر لوله‌گذاری و اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان رفع شده است.  
وی اضافه کرد: با کار شبانه‌روزی و همت کارکنان شهرداری منطقه در حال حاضر تنها پنج نقطه بحرانی باقی‌مانده است که با پروژه‌هایی که برای آن تعریف‌شده است مشکلات آن به‌زودی رفع خواهد شد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdccexqs.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما