تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 15977
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم:

ضوابط ساخت قبور در آرامستان بهشت معصومه(س) قم تدوین‌شده است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به ضوابط ساخت قبور گفت: در بهشت معصومه(س) ابتدا تعهدی از صاحبان عزا در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان باشد، گرفته می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری سید سیف‌الدین موسوی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به نحوه سرویس‌دهی انتقال متوفیان اظهار کرد: شش آمبولانس بیرون شهری به تمام نقاط کشور تا نقاط مرزی و 10 خودرو به انتقالات درون‌شهری می‌پردازند.
 وی افزود: یک دستگاه آمبولانس گروهی که بیش از ۲۰ مورد انتقال را می‌تواند انجام دهد نیز در دوران کرونا خریداری شد و در اختیار بهشت معصومه(س) قرار گرفت.
 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، وجود اجساد مجهول‌الهویه را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از انتقال اجساد مجهول‌الهویه به مقام قضائی اطلاع می‌دهیم و مقام قضائی برای پیدا کردن بستگان متوفی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در صورت پیدا نشدن بستگان، پزشکی قانونی DNA متوفی را برداشته و به شهرداری برای دفن اطلاع می‌دهد و سپس محل دفن به اطلاع مقام قضائی می‌رسد.
 وی با اشاره به بروز انتقاداتی درباره برخی از احجام به‌کاررفته در آرامستان بهشت معصومه(س) و برخی مقابر خاص اضافه کرد: در این زمینه وظیفه ما تدوین ضوابط و اعلام آن به مراجعه‌کنندگان است.
موسوی نیارکی در توضیح روند تعامل با مراجعان در این زمینه گفت: در ابتدا تعهدی از صاحبان عزا گرفته می‌شود در خصوص اینکه ابعاد سنگ چه میزان است، بر روی سنگ‌قبر چه چیزهایی نوشته و مراسم چگونه برگزار شود.
وی با بیان اینکه رعایت این نکات نیاز به فرهنگ‌سازی و نظارت دارد افزود: تعامل با خانواده‌های داغ‌دیده حساسیت‌های خاص خود را دارد.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdciy3az.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما