تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۷
کد مطلب : 15799
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال ۱۴۰۲،‌ بیش‌ از ۱۵ هزار نفر روز آموزش در قالب کلاس،‌ کارگاه، روز انتقال یافته‌ها و کاروان‌های ترویجی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد.
بهره‌برداران بخش کشاورزی قم سال گذشته ۱۵ هزار نفر روز آموزش دیدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری محمد رضا حاجی رضا روز دوشنبه، بیان داشت: انتقال دانش، همواره به عنوان یک موضوع مهم و راهبردی مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قم بوده و ما تلاش کردیم از آخرین یافته‌های علمی موسسات تحقیقات داخلی و خارجی برای افزایش بهره‌وری فعالیت‌های کشاورزی استان استفاده کنیم.
وی افزود: در همین رابطه طی دوسال گذشته با تلاش صورت گرفته و همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان، زمینه حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش به خوبی فراهم شد و ما اکنون شاهد فعالیت علمی و پژوهشی این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی هستیم.
وی ادامه داد: مساله محوری، رویکرد اصلی فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی استان است و ما تلاش داریم با شناخت مسائل و مشکلات هر کدام از زیرمجموعه‌های این بخش، راهکارهای ممکن و عملیاتی برای عبور از این چالش‌ها را یافته و آن‌ها را با هدف پایداری و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی در قم اجرایی کنیم.
حاجی رضا تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و یافته‌های مراکز علمی و تحقیقاتی به ما کمک خواهد کرد که با وجود محدودیت‌های موجود بر سر راه فعالیت‌های کشاورزی در استان قم همچون مساله آب، بتوانیم در تامین امنیت غذایی مردم به عنوان مهمترین اولویت کاری خود،‌ عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.
به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای خبر/ https://qomefori.ir/vdcao0n6.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما